Lyngby – Esbjerg aflyst

Lyngby Boldklub har aflyst aftenens kamp mod Esbjerg fB grundet nattens massive snevejr over Københavnsområdet.

Aftenens kamp mod Esbjerg bliver alligevel ikke gennemført. Årsagen er nattens snevejr, der ramte 50-100 km længere nordpå end forventet. Derfor ligger der lige nu omkring 10 centimeter sne over hele opvisningsbanen, og på trods af solskin henad fredagen forventes det ikke, at sneen forsvinder af sig selv inden i aften klokken 18, hvor kampen er programsat.

Da stadionvarmen i banen samtidig er tændt, er de nederste centimeter sne smeltet. Det har til gengæld gjort banen så blød, at den ikke kan færdes på af hverken maskiner eller mennesker. Banen er derfor umulig at rydde, men selv hvis banen kunne ryddes, lyder vurderingen at det formentlig ikke være forsvarligt for spillerne at gennemføre kampen på så blødt et underlag.

Lyngby-Taarbæk Kommune og Lyngby Boldklub har på den baggrund meddelt DBU og Esbjerg, at aftenens kamp er aflyst.

Lyngby Boldklub, Esbjerg fB, DBU og Divisionsforeningen arbejder på at finde en ny kampdato, så kampen afvikles hurtigst muligt.

Alle billetter købt i forsalg vil gælde til den nye dato – såfremt du ønsker din billet refunderet skal du skrive til os på aa@lyngby-boldklub.dk. Husk at inkludere dit ordrenummer.