David Nielsen nomineret til Årets træner

foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen nomineret til ”Årets træner”
Cheftræner David Nielsen er blevet nomineret til prisen som ”Årets træner” i Danmark og det er et kæmpe skulderklap til hele trænerstaben i Lyngby Boldklub lyder det fra De Kongeblås bestyrelsesformand.
Lyngbys cheftræner David Nielsen er oven på et stærkt 2016 hos De Kongeblå blevet nomineret til den prestigefyldte pris som ”Årets træner”. 2016 bød på en Superliga-oprykning, titlen som vinder af 1. division og et stærkt Lyngby-efterår, hvor De Kongeblå er tonset ind på Superliga-scenen og overvintrede på en fornem 5. plads i Alka Superligaen.
Den endelige kåring finder sted til Dansk Fodbold Award 2017 i Horsens i næste måned, men allerede nu er der grund til at glæde sig over nomineringen – både på David Nielsens, trænerstabens og Lyngby Boldklubs vegne. Det mener i hvert fald bestyrelsesformand Torben Jensen:
”David er en fantastisk person der har tilført Lyngby Boldklub meget – herunder øget professionalisme, mental indstilling og en masse energi til alle i og omkring klubben. David har været galionsfigur og synonym med den genopretningsplan, vi har lagt for Lyngby Boldklub, og som har bragt klubben tilbage i Superligaen som suveræn vinder af 1. Division. I Superligaen har David, hele holdet omkring ham og alle spillerne præsteret på et meget højt niveau. Nomineringen er en stor anerkendelse af David Nielsens præstation for Lyngby” lyder det fra Torben Jensen, der dog også retter en del af rosen videre til David Nielsens stab:
”Nomineringen er samtidig et skulderklap til hele Lyngby Boldklub og den rejse vi har været på de sidste godt to år. Men anerkendelsen må særligt rettes mod vores stærke trænerstab, der supplerer David perfekt, og som giver David mulighed for at fokusere på de områder, hvor han kan gøre den største forskel”.
”Det var en vigtig del af vores genopretningsplan, at David fik et stærkt team omkring sig, og her må vi rose Thomas Nørgaard og resten af staben for at have præsteret på et ligeså højt niveau som David selv. Så skulderklappet går for mig at se til hele trænerteamet” lyder det fra Torben Jensen.
Den endelige pris deles ud til DBUs store show ”Dansk Fodbold Award”, der sendes på Kanal 5 den 20. Marts. De øvrige nominerede er Ståle Solbakken fra FCK, Alexander Zorniger fra Brøndby IF og Bo Henriksen fra AC Horsens.