Lyngby Boldklub A/S udvider kapitalen igen

Lyngby Boldklub A/S har i dag udvidet kapitalen med kr. 1.500.000 via tegning af nye aktier. Alle aktier tegnes af Hellerup Finans A/S.
Bestyrelsen i Lyngby Boldklub A/S udnytter endnu engang den i vedtægternes §2.2 bestemte bemyndigelse til at forhøje kapitalen. I den forbindelse er der tegnet nye aktier for i alt 1.500.000 kr., der tilføres klubben kontant.
Hellerup Finans er, som så mange gange før, investoren, der skyder yderligere 1.500.000 kr. i Lyngby Boldklub. Kapitaltilførslen sker som led i en planmæssig understøttelse af den positive udvikling af Lyngby Boldklub – denne gang med henblik på at styrke kapitalgrundlaget under Lyngby Boldklub. Det fortæller bestyrelsesformand i Lyngby Boldklub A/S, Torben Jensen:
”Vi har i dag tilført halvanden million kroner, og vi kommer til at tilføre yderligere kapital gennem februar måned. Kapitaltilførslen sker for at sikre et endnu bedre økonomisk fundament under Lyngby Boldklub, således at den positive udvikling af boldklubben kan fortsætte” forklarer Torben Jensen.
Lyngby Boldklub blev senest tilført kapital i slutningen af januar, hvor ledelsen også gav status på processen omkring at finde nye investorer til klubben. Og nu er der igen nyt at berette afslører Torben Jensen:
”Ved januar måneds udgang udløb det omtalte ”Letter of intent” med en potentiel amerikansk køber, og det stiller os lidt friere i forhold til af afsondre markedet for muligheder Det har vi udnyttet til at genoptage dialogen med potentielle investorer fra Kina, Mellemøsten samt flere forskellige muligheder inden for EU's grænser” fortæller Torben Jensen, der også er tilfreds med, at det positive forhold til kommunen har resulteret i fornuftige, konkrete drøftelser om ambitionerne med Lyngby Stadion:
”Vi har en konstruktiv dialog med Lyngby-Taarbæk Kommune omkring de konkrete muligheder for at videreudvikle Lyngby Stadion, og der er aftalt et nyt møde i denne uge. Så alt i alt forløber processen som den skal på nuværende tidspunkt, og vi glæder os til snart igen at kunne byde partnere og fans velkommen inden for til Superliga-fodbold” lyder det fra Torben Jensen.