Fem Lyngby-talenter udtaget til U15-træf

Foto: fodboldbilleder.dk

Fem Lyngby-talenter udtaget til U15-træf

Lyngby Boldklub har fem spillere fra årgang 2002 med til DBU’s U15 Talentcenter Øst i Ballerup den 7.-8. februar

Til sommer bliver et nyt kuld talenter gamle nok til at repræsentere det yngste danske ungdomslandshold, U16-landsholdet, men allerede nu arbejder DBU på at finde de udvalgte. Den 1.-2. februar er der samling i den vestlige del af Danmark, mens der den 7.-8. februar er samling i øst, når Talentcenter Øst afholdes i Ballerup.

Ved den lejlighed har fem Lyngby-talenter fundet vej til samlingen for spillere fra årgang 2002, der skal forsøge at spille sig i det fine selskab. De fem Lyngby-spillere er Lukas Gammelgaard, Mads Westergren, Magnus Hald, Oliver Thers og Waldemar Kattrup, der til daglig alle gør sig på klubbens U15-hold.

De to samlinger i denne måned er blot indledende runder frem mod den endelige udtagelse til det nye U16-landshold, der findes ved et U15-træf i juni. Her er kun de bedste spillere fra de to samlinger i øst og vest med, så de fem Lyngby-drenge skal være knivskarpe, når det inden længe går løs i Ballerup.