David Boysen vender hjem til Lyngby

foto: fodboldbilleder.dk
David Boysen vender hjem til Lyngby

Lyngby Boldklub har skrevet en foreløbigt etårig kontrakt med en gammel kending! David Boysen er tilbage hos De Kongeblå og med en DBU-dispensation i hånden er han klar til at tørne ud for Lyngby i foråret.

Det er kun et år siden, at Lyngby sagde farvel til offensivprofilen David Boysen – men nu genforenes parterne i det ægteskab, der indtil videre har kastet 129 kampe og 36 scoringer af sig.

Lyngby-cheftræner David Nielsen havde egentlig ikke tænkt sig at gøre yderligere på transfermarkedet, men at hente David Boysen ind på Superliga-holdet var alligevel en let beslutning:

”Jeg har ikke brugt ret mange minutter på at træffe den her beslutning, for nogle gange får man en ekstraordinær, oplagt chance, som det er tilfældet her. David har, siden han forlod os, udviklet sig meget som atlet og menneske, og han har fortsat et kæmpe vindergen og nogle åbenlyse spidskompetencer.”

”Derudover kræver David 4 sekunders integrationstid. Han kender vores spillestil, hele klubben, holdet, staben og den måde, vi gerne vil gribe tingene an på. Det er gået stærkt de sidste timer med at få Boysen på plads og få de nødvendige dispensationer, men vi er glade for at det er kommet hurtigt i stand” lyder det fra David Nielsen.

David Boysen vender hjem til Lyngby efter et ophold i hollandske Roda, der købte angriberen i Brøndby IF, men for nylig fritstillede Boysen efter gensidig aftale. I Brøndby nåede David Boysen 14 kampe og 3 scoringer i et succesfuldt Superliga-forår, hvor Boysen var stamspiller for de blå-gule. Det er imidlertid hos De Kongeblå at kantspilleren har haft mest succes, også i oprykningssæsonen 15/16 hvor Boysen med 11 scoringer i blot 18 kampe var Lyngbys næstmest scorende.

Og netop målene er en oplagt årsag til, at David Boysen nu er tilbage i Lyngby: ”Jeg kan ikke sætte en finger på vores indsats som hold i efteråret. Spillerne har gjort alt hvad de var i stand til, men de barske realiteter kommer til at ramme os i foråret. Vi kan ikke være afhængige af at vinde 1-0 i alle kampe. Presset på vores målmand og de bagerste seks har været alt for stort” lyder det fra David Nielsen.

Lyngby Boldklub har, blandt andet grundet transfervinduets lukning, søgt de nødvendige dispensationer hos DBU, herunder også dispensation for at Boysen kan repræsentere sin tredje klub i indeværende sæsonperiode – alle tilladelser er på plads, hvilket betyder at Boysen med øjeblikkelig virkning er klar til igen at repræsentere Lyngby Boldklub i Alka Superligaen.

Aftalen mellem David Boysen og Lyngby Boldklub gælder foreløbigt for kalenderåret 2017.