Lyngby Boldklub A/S har aflagt årsregnskab

Lyngby Boldklub A/S har aflagt årsregnskab og afleveret en årsrapport, der viser et underskud på 25 millioner kroner før skat, hvilket afviger fra det forventede med ca. 3,3 millioner kr. Klubbens drift fremover er dog sikret.
Der har i dag den 9. januar været afholdt ordinær generalforsamling i Lyngby Boldklub A/S, hvor årsrapporten for regnskabsåret 2015/16 blev godkendt. Årsrapporten viser et underskud før skat på 25,054 millioner kroner samt at egenkapitalen pr. 30. juni 2016 var negativ med 5,7 millioner kr. Et resultat som ledelsen naturligt nok betragter som utilfredsstillende. Resultatet afviger fra det tidligere offentliggjorte budget med ca. 3,3 millioner kr.

Regnskabet er påvirket negativt af manglende opfyldelse af omsætningsmålene i konsulenthuset samt manglede sponsorindtægter generelt. Derudover har ledelsen hele vejen gennem regnskabsåret prioriteret oprykningen til Superligaen over alt andet, og derfor ligger der også en tung udgiftspost til delvis grund for det regnskabet.

”Den genopretningsplan, som der blev lagt i 2014 havde som ufravigeligt mål at Lyngby Boldklub skulle rykke op i Superligaen. For at understøtte den plan er der tilført mere end 40 millioner kroner, heraf er 22 millioner tilført som kontante kapitalforhøjelser i regnskabsåret 2015/16” fortæller Torben Jensen, bestyrelsesformand i Lyngby Boldklub A/S, og fortsætter:

”Klubben vil fortsat blive tilført kapital frem mod det salg af Lyngby Boldklub, som allerede er i fuld proces. Der er et salg, der vil tilføre kapital til Lyngby Boldklub og som er godt hjulpet på vej af gode resultater i Alka Superligaen i den netop afsluttede efterårssæson” forklarer Torben Jensen, der sammen med fans og partnere kan glæde sig over at se Lyngby Boldklub på en aktuel 5. plads i Alka Superligaen med kun fem runder tilbage af grundspillet.

Lyngby Boldklub tilføres kapital
Uagtet den aktuelle sportslige succes, så er ny kapital nødvendig for Lyngby Boldklub A/S. Selskabets revisor har på baggrund af det utilfredsstillende årsregnskab afgivet en såkaldt ”afkræftende konklusion”, som betyder, at revisor vurderer, at der er tvivl om hvorvidt Lyngby Boldklub er tilstrækkelig økonomisk stærk til at fortsætte driften.

Netop nu forhandles der derfor med potentielle investorer om et køb af aktiemajoriteten i Lyngby Boldklub A/S – og det vil tilføre klubben den nødvendige kapital:

”Vi har indgået et ”Letter of intent” med en potentiel og meget seriøs købergruppe, og det er vores håb at handlen kan gennemføres inden udgangen af januar 2017. Vi er langt i forhandlingerne med flere, der vil medføre en kapitaltilførsel til Lyngby Boldklub. Det er dog vigtigt for mig at understrege, at klubbens fremtidige drift ikke er livsafhængig af at forhandlingerne udmunder i et salg” fortæller Torben Jensen og uddyber:

”Såfremt handlen mod forventning ikke gennemføres har Hellerup Finans A/S forpligtet sig til at fortsætte med at tilføre kapital, som det er sket i nu mere end 2 år. Så kapitalgrundlaget er sikret, og uanset hvem der er hovedaktionær efter den 31. januar ser vi meget positivt på Lyngby Boldklubs fremtid” fortæller Torben Jensen.

FAKTA
– Lyngby Boldklub rykkede i sommeren 2016 op i Alka Superligaen som vinder af 1. Division.
– Klubben overvintrer på 5. pladsen i Alka Superligaen – og har med fem kampe tilbage i grundspillet gode muligheder for at sikre klubben endnu en sæson i landets bedste række.
– Lyngby Boldklub kom ud af regnskabsåret 2015/16 med et underskud på 25 mio kr.
– Ledelsen havde budgetteret med et underskud på 21,6 millioner kr. før skat.
– Ledelsen betragter resultatet som værende utilfredsstillende.
– Der forhandles fortsat med flere investorgrupper om et salg af Lyngby Boldklub A/S. En ambitiøs, udenlandsk investorgruppe har indgået et ”Letter of intent” med ledelsen i Lyngby Boldklub A/S. Et salg af Lyngby Boldklub vil medføre en markant kapitaltilførsel.
YDERLIGERE INFORMATIONER
Kontakt venligst Torben Jensen, bestyrelsesformand