Mads Gabel og Mads Nordam skifter til ambitiøse amagerkanere

foto: fodboldbilleder.dk
2 gange Mads skifter til Fremad Amager

Lyngby Boldklub har ophævet kontrakterne med Mads Nordam og Mads Gabel, så de fra nytår kan jagte spilletid hos ambitiøse Fremad Amager i 1. Division.

Med henholdsvis fire og nul kampe i efteråret har det været stærkt begrænset med spilletid for de to forsvarsspillere Mads Nordam og Mads Gabel. Begge har i dag fået ophævet deres kontrakter med Lyngby Boldklub et halvt år før udløb – karrieren fortsætter hos ambitiøse Fremad Amager i 1. Division, hvor de to gange Mads skal jagte mere spilletid end den Lyngby kan tilbyde:

”Mads Nordam har en alder nu, hvor han har behov for kontinuerligt at få spilletid, hvis han skal indløse sit store potentiale. Nordam har nogle enorme spidskompetencer som midtstopper, som jeg er sikker på vil blive endnu tydeligere jo mere spilletid han får og jo hårdere matchning han kontinuerligt bliver udsat for” fortæller David Nielsen om 21-årige Mads Nordam, der kom til Lyngby fra FC Københavns ungdomsafdeling i sommeren 2014.

Om Mads Gabels skifte til Fremad Amager siger David Nielsen:

”Gabel har haft et uheldigt halvår, der har været plaget af skader og derfor er han pt. tredjevalg på positionen som højre back – også selvom han nu er fit for fight. Gabel har altid ydet sit maksimale og gjort alt hvad han kunne for at komme på holdet, men spilletiden har alligevel været begrænset qva nogle valg vi har truffet i trænerteamet. Så vi håber at se ham mere på banen hos Fremad Amager, det har Gabel fortjent” lyder det fra David Nielsen.

Lyngby-cheftræneren glæder sig over, at det er lykkedes at få nogle gode aftaler i stand med Fremad Amager, der – ifølge David Nielsen – godt kan se frem til at få Gabel og Nordam i truppen:

”Fremad Amager får to topmotiverede spillere, som brænder for at komme ind og udvikle sig og det vil helt sikkert komme dem begge til gode, at de har udsigt til mere spilletid fremover. Vi ønsker dem begge et kæmpe held og lykke og takker dem for en god indsats for vikingen på brystet” lyder det fra David Nielsen.

26-årige Mads Gabel kom til Lyngby fra Brønshøj i sommeren 2015 og nåede i alt 17 kampe for De Kongeblå. Mads Nordam fik i alt 42 optrædener for Lyngby, hvilket kastede en enkelt scoring af sig. Begge spillere har fået ophævet kontrakten med Lyngby Boldklub, og starter officielt hos John Faxe Jensens tropper på Sundby Idrætspark den 1. Januar.

Hele klubben ønsker Mads Nordam og Mads Gabel held og lykke med karrieren og takker for indsatsen for Lyngby Boldklub.