Frederik Gytkjær skifter 1. januar til norsk fodbold

foto: fodboldbilleder.dk
Gytkjær skifter til Haugesund

Frederik Gytkjær skifter, den 1. januar, Lyngby Boldklub ud med norske Haugesund, der har udstyret offensivspilleren med en kontrakt gældende fra årsskiftet.

Efter mange års tro tjeneste drager Frederik Gytkjær videre i karrieren, og Lyngbys nummer 26 har fra den 1. januar, 2017, skrevet kontrakt med norske Haugesund. Tippeliga-klubben, der i den netop afsluttede sæson endte på fjerdepladsen, henter Gytkjær på en transfer et halvt år før kontraktudløb med Lyngby.

Dermed venter et nyt kapitel i 23-årige Gytkjærs fodboldliv, og Lyngby-cheftræner David Nielsen har kun rosende ord at give med videre på det norske eventyr:

”Frederik har haft et stort ønske om at få nogle nye udfordringer, og det har jeg utrolig stor respekt for. Gyt spillede en vigtig rolle i vores oprykningssæson, og hans mange vigtige mål var medvirkende til, at vi kunne vinde 1. Division. Nu har han fået muligheden for at prøve sig af i udlandet, og det vil vi ikke stå i vejen for”, lyder det fra Cheftræner, David Nielsen, der godt er klar over, at det for spilleren, klubben og fansene vil være en særlig afsked:

”Gyt er jo vellidt af både spillere, trænere og fans, og han har et kæmpe hjerte for Lyngby Boldklub. Han har spillet her i mange år og været loyal hele vejen igennem, så jeg håber, at vi kan tage en flot afsked på lørdag og ønske Frederik et kæmpemæssigt held og lykke med karrieren og skiftet til Haugesund”, fortæller David Nielsen.

Gytkjær kom til Lyngby som ungdomsspiller i 2004 og står i alt noteret for 105 senioroptrædener og 34 mål i Den Kongeblå trøje. I denne sæson er det blevet til 11 Superliga-kampe uden scoringer, men til gengæld har to kampe i DBU Pokalen kastet tre mål af sig.

Der tages naturligvis pænt afsked med Frederik Gytkjær i lørdagens kamp mod Silkeborg IF, så kom gerne forbi og sig ordentligt farvel til en rigtig Lyngby-dreng! Husk at der er gratis entré og julehygge til opgøret – det kan du læse mere om her.