Årets sidste udebanetur går til Aalborg

Foto: fodboldbilleder.dk

Årets sidste udebanetur går til Aalborg

De Kongeblå gæster mandag aften AaB på Nordjyske Arena i årets sidste udebanekamp

Mandag aften gælder det årets næstsidste kamp og sidste udebanekamp for De Kongeblå. Her drager de den lange vej til Nordjyske Arena, hvor AaB byder op til dans i den sidste kamp i Alka Superligaens 20. spillerunde. Nordjyderne befinder sig på rækkens ottendeplads med 23 point for 19 kampe efter en sæson, der indtil videre har været kendetegnet ved svingende præstationer.

Lars Søndergaards tropper lagde ud med lyn og torden uden nederlag i de første syv kampe, men herefter fulgte en periode med syv kampe uden sejr. Hele seks af disse var nederlag, men i de seneste to kampe har AaB-spillerne dog genfundet melodien en smule. Først kom de tilbage på sejrssporet med en 2-1-sejr over Randers, og senest klarede de 1-1 i SønderjyskE, så nordjyderne har genfundet troen på en god afslutning på efteråret.

Sidst, de to klubber mødte hinanden, trak De Kongeblå det længste strå med en 1-0-sejr på en Kristoffer Larsen-scoring på Lyngby Stadion tilbage i september. Det har ellers langt fra været scenariet, når klubberne har krydset klinger, at Lyngby har trukket det længste strå, for i de seneste ti indbyrdes opgør er det kun blevet til tre sejre mod AaB’s syv. Dog har kun to af disse møder været med David Nielsen som cheftræner, så der er bestemt mulighed for at forbedre statistikken mandag aften på Nordjyske Arena.

Her må De Kongeblå undvære topscorer Jeppe Kjær og midtbanestyrmanden Martin Ørnskov, som begge har karantæne efter deres gule kort mod AGF. Det giver plads til andre, som senest sad over mod AGF, og derfor er både Thomas Sørensen, Kristoffer Larsen og Casper Højer Nielsen igen blandt de udvalgte. De kan dog blive sorteret fra, da truppen ligesom sidst tæller hele 21 mand, hvorfor tre sorteres fra senest en time før kampstart.

Lyngbys trup til kampen mod AaB:
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 13. Alexander Munksgaard, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson

Mandagens opgør fløjtes i gang klokken 20.00 af dommer Lars Christoffersen og kan følges på TV3 Sport 1.