TC og Danilo kan få comeback mod AGF

Foto: fodboldbilleder.dk

TC og Danilo kan få comeback mod AGF

De Kongeblå møder tirsdag aften AGF på Ceres Park, og her er to gamle kendinge, Danilo Arrieta og Thomas Guldborg Christensen, en del af den 20-mand store trup

Så sent som lørdag aften leverede De Kongeblå en fornem indsats mod de forsvarende danske mestre fra FC København, og allerede tirsdag aften skal Lyngby-spillerne så igen finde en præstation af de bedre frem. Her gæster de nemlig Ceres Park, hvor AGF tager imod i Alka Superligaens 19. spillerunde – den tredjesidste inden vinterpausen.

I modsætning til De Kongeblå møder AGF op til kampen med en frisk sejr i bagagen, da de fredag besejrede AC Horsens med hele 5-1 på udebane. Helt så rosenrødt har det imidlertid ikke set ud gennem hele sæsonen for århusianerne, som længe har ligget og flirtet med de nederste pladser. På det seneste har de dog fået slået et lille hul til bunden, og i skrivende stund befinder de sig på en tiendeplads med 20 point for 18 kampe og otte point ned til Esbjerg på sidstepladsen.

De to mandskaber kender hinanden særdeles godt fra flere møder i specielt 1. division de senere år, og som hovedregel er opgørene altid tætte. Af de seneste ti indbyrdes møder er håneretten da også blevet fordelt næsten ligeligt, for her har AGF taget fire sejre, Lyngby tre, mens tre er endt uafgjort. En af pointdelingerne fandt sted i klubbernes seneste møde i august, da en intens affære på Lyngby Stadion endte 0-0.

Til tirsdagens opgør har trænerstaben udtaget 21 spillere, og her er der et par nye navne iblandt i forhold til kampen mod FCK. Danilo Arrieta og Thomas Guldborg Christensen kan nemlig få sæsonens første Superliga-optrædener efter begge at have døjet med langvarige skader. Ligeledes træder Frederik Gytkjær ind i truppen, mens Thomas Sørensen – der heller ikke var med mod FCK – er fraværende af personlige årsager. Tre mand sorteres fra senest en time før kampstart.

Lyngbys trup til kampen mod AGF:
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 13. Alexander Munksgaard, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 26. Frederik Gytkjær, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson

Tirsdagens opgør fløjtes i gang klokken 18.00 af dommer Sandi Putros og vises på TV3 Sport 1.