De Kongeblå jagter point i Århus

Foto: Fodboldbilleder.dk

De Kongeblå jagter point i Århus
Mindre end fire døgn efter kampen mod FCK tørner Lyngby-spillerne igen ud i Alka Superligaen. Modstanderen er AGF, der byder Lyngby velkommen på Ceres Park. David Nielsen forventer endnu en svær kamp.
Lyngby skal igen på pointjagt, når det tirsdag gælder AGF. Det århusianske storhold har endnu engang haft en varierende sæson, hvor der både har været flotte sejre og skuffende nederlag. Cheftræner for Lyngby, David Nielsen, er dog ikke i tvivl om kvaliteten af modstanderholdet, og han forventer en svær opgave:

”Vi ved præcis, hvad de kommer med. De kommer med en enorm råstyrke og en masse energi. De har et hold, der kan mose modstanderholdene fysisk. De mangler måske at knække den sidste kode i forhold til at indfri folks forventninger, men det bekymrer vi os ikke om. Vi ved, vi skal spille mod et godt fodboldhold,” siger David Nielsen.

Lyngby-spillerne drager til Århus med to ærgerlige 1-0 nederlag i bagagen fra hjemmekampe mod henholdsvis AC Horsens og FCK. Kampen mod AGF spilles blot tre døgn efter, at De Kongeblå spillede 90 jævnbyrdige minutter mod mestrene fra F.C. København. Det tætte kampprogram bekymrer dog ikke Lyngby-cheftræneren, der dog medgiver, at der kan være nogle udfordringer ved det:

”Vi har forberedt os på det tætte kampprogram. Vi ved, hvad der kommer, så det bør ikke blive et problem. Vi har selvfølgelig ikke de samme udskiftningsmuligheder, som nogle af de største klubber, men det er også en del af at spille Superliga,” fortæller cheftræneren.

De store kampe mod FCK og AGF har David Nielsen længe set frem til:

”Det er fantastisk med to så store kampe tæt hinanden. Det er det vi kæmpede for, da vi lå i første divisionen,” siger Lyngby-træneren

De to hold spillede tidligere på sæsonen en tæt 0-0 kamp på Lyngby Stadion. En kamp, som David Nielsen husker positivt tilbage på. Han vil være meget tilfreds, hvis det på tirsdag bliver et lignende kampbillede, men han tror også på, at de kan få alle tre point med hjem:

”Sidste gang vi mødte dem, var det en meget lige kamp. Bliver det dét igen ville det være fantastisk, hvis vi kan tage til Århus og spille en lige kamp, så skal vi som oprykkerhold være tilfredse,” siger David Nielsen og fortsætter:

”Vi har igennem sæsonen fået opbygget en stor tro på tingene, og den tager vi selvfølgelig med til Århus. Vi ved, vi kan gøre ondt på alle hold, hvis vi lykkes med vores ting. Derfor kan vi selvfølgelig også slå AGF, hvis tingene flasker sig,” afslutter Lyngby-cheftræneren inden tirsdagens kamp.