Marcussen og Kjærgaard skal med U19-landsholdet til Bulgarien

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-talenter udtaget til EM-kvalkampe

Gustav Marcussen og Oliver Kjærgaard er begge blevet udtaget til det danske U19-landsholds EM-kvalifikationskampe i Bulgarien

Lyngby-talenterne Gustav Marcussen og Oliver Kjærgaard er blandt de 18 udvalgte, som den danske U19-landstræner Henrik Clausen har udtaget til tre EM-kvalifikationskampe i november. Her gælder det Hviderusland, værterne Bulgarien og Portugal henholdsvis den 10., 12. og 15. november i Sliven, og dermed kan de to Lyngby-talenter se frem til nogle store oplevelser.

Både Marcussen og Kjærgaard gør sig til dagligt på De Kongeblås U19-hold, og begge spillere har også fået rigeligt spilletid på klubbens reservehold og i dette års DBU Pokal. Kjærgaard fik tilmed officiel seniordebut i sidste sæsons Bet25 Liga, og den unge midtbanespiller blev for ikke så længe siden belønnet for sine lovende takter med en ny kontrakt gældende til sommeren 2019.

I landsholdssammenhæng er Kjærgaard også den mest rutinerede af de to med i alt ti ungdomslandskampe fordelt på U18- og U19-landsholdet, hvor det er blevet til to scoringer. Marcussen kan kun bryste sig af fire optrædener i rødt og hvidt – to på U18-landsholdet og to på U19-landsholdet – men i de få kampe har Lyngby-dribleren til gengæld imponeret med hele fire scoringer.

Hverken Kjærgaard eller Marcussen går glip af kampe for De Kongeblå som resultat af deres udtagelse, da U19 Ligaen i den weekend ligger stille netop på grund af landskampspause.