For anden gang i sæsonen tabte De Kongeblå 2-0 til Randers FC

Foto: fodboldbilleder.dk

Randers gentog 2-0-sejr på Lyngby Stadion
Ligesom det var tilfældet i det omvendte opgør, vandt Randers FC lørdag eftermiddag med 2-0 over De Kongeblå. Et fortjent resultat efter en kamp, hvor Lyngby-spillerne aldrig for alvor fandt rytmen
På et efterårsklart Lyngby Stadion tog De Kongeblå lørdag eftermiddag imod Randers FC i Alka Superligaens 15. spillerunde. I sidste weekend blev SønderjyskE sendt hjem med et 0-2-nederlag i bagagen på samme bane, og til dagens opgør havde cheftræner David Nielsen og den øvrige trænerstab derfor ikke overraskende givet genvalg til samtlige 11 startere fra den flotte sejr.
Ved den lejlighed satte De Kongeblå sig lynhurtigt på sagerne, men det var ikke tilfældet i dagens kamp, hvor der i den grad var stilstand i de første knap tyve minutter. Randers forsvarede sig solidt i deres 4-4-2-formation, mens Lyngby-spillerne virkede uvant idéforladte med bolden og passive uden, og derfor var det naturligt nok gæsterne, som først for alvor viste tænder. Deres frontduo, Mikael Ishak og Marvin Pourie, tegnede sig hver især for et forsøg, og efter 25 minutters spil stjal de to angribere så igen fokus. Hallgrimur Jonasson sendte en lidt unødvendig aflevering hen i fødderne på en presset Martin Ørnskov, og så var Randers-spillerne hurtigt over ham og fik stjålet bolden. Den endte hos Pourie, som lynhurtigt lagde den videre til Ishak, der tog et træk udenom Jesper Hansen og sikkert sparkede 1-0-scoringen ind i et tomt mål.
Det lod til endelig at vække De Kongeblå, som allerede minuttet efter spillede sig frem til en kæmpe dobbeltchance. Michael Lumb fandt Kim Ojo foran mål med et fladt indlæg, men den store angriber sparkede desværre lige på Randers-keeper Hannes Halldorsson, som dog måtte give en returbold. Den endte hos Lasse Fosgaard, som var tæt på snige sin afslutning uden om Halldorsson, der dog igen fik reddet kastanjerne ud af ilden. Desværre formåede De Kongeblå ikke at følge op på det fine modsvar til føringsmålet, og derfor gik de to hold i omklædningsrummet med en Randers-føring på 1-0.
Skulle den indhentes i anden halvleg, krævede det langt større engagement og kvalitet hos Lyngby-spillerne, og det fandt de da også frem relativt hurtigt. Efter knap ti minutter lagde Kim Ojo nemlig bolden til rette for Kristoffer Larsen i feltet, men nordmanden sparkede snert over mål, og så viste gæsterne anderledes stor skarphed i den anden ende minutter senere. Her sendte Kasper Fisker en fremragende maskeret aflevering i Marvin Pouries retning, og alene med Jesper Hansen gjorde angriberen det iskoldt til 2-0. I forbindelse med scoringen appellerede Lyngby-spillerne kraftigt for offside, og Michael Lumb endda så meget, at han blev præsenteret for et gult kort.
2-0-scoringen fik David Nielsen til at reagere, og i en offensiv satsning sendte han Jeppe Kjær på banen i stedet for Martin Ørnskov, så Kim Ojo fik selskab i front, mens Mikkel Rygaard blev trukket længere tilbage i en spilfordelende rolle. Desværre gav det ikke umiddelbart pote, for selvom De Kongeblå havde masser af boldbesiddelse, formåede de ikke for alvor at spille sig frem til åbenlyse målchancer. Kun et optimistisk frisparksforsøg fra indskiftede Lasse Rise og et pænt tilbud på kanten af feltet, ligeledes til Rise, blev det til, og dermed sejrede Randers for anden gang i sæsonen med 2-0 over Lyngby. Med det resultat bytter de to hold plads i tabellen, så kronjyderne nu indtager fjerdepladsen, mens De Kongeblå dumper ned på femtepladsen.
Match Facts:
Lyngby BK – Randers FC 0-2 (0-1)
0-1 Mikael Ishak (25), 0-2 Marvin Pourie (54)
Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 30. Hallgrimur Jonasson, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov (<-> 15. Jeppe Kjær (60)), 7. Jesper Christjansen – 9. Lasse Fosgaard (<-> 8. Lasse Rise (67)), 21. Mikkel Rygaard, 19. Kristoffer Larsen – 27. Kim Ojo (<-> 22. Bror Blume (78))
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 13. Alexander Munksgaard, 17. Casper Højer Nielsen
Advarsler:
Michael Lumb og Jesper Christjansen – Lyngby BK