Tre af U17-holdets spillere får mulighed for at vise sig frem

Foto: fodboldbilleder.dk

Tre Lyngby-talenter udtaget til futuresamling

Lyngby-talenterne Oliver Bjerregaard, Mads Sindholt og Emil Stanley er blevet udtaget til futurelandsholdssamling

Inden længe er der futurelandsholdssamling for U16 og U17, dvs. henholdsvis årgang 2001 og 2000, og her er de tre Lyngby-talenter Oliver Bjerregaard, Mads Sindholt og Emil Stanley udtaget. Førstnævnte er udtaget til U17-samlingen for den østlige del af landet i Ballerup, mens de to sidstnævnte er udtaget til U16-samlingen, som også er for den østlige del af landet og ligeledes foregår i Ballerup.

Oliver Bjerregaard skal møde til samling tirsdag den 25. oktober, hvor der under ledelse af U17- og U19-landstræner Per Holm venter en tætpakket dag med både træning og kamp. Dagen efter er det så Mads Sindholt og Emil Stanleys tur, og de får fornøjelsen af et stort set identisk program, der dog ledes af U16- og U18-landstræner Claus Nørgaard.

DBU introducerede futurebegrebet tilbage i år 2013, og kort sagt dækker det over spillere, som typisk endnu ikke er kommet i vækstspurt og derfor fysisk kan være overmatchede i træning og kampe. Ideen med futuresamlingerne er altså at lade de – af forskellige årsager – lidt oversete spillere vise sig frem og forhåbentlig ad den vej finde ind i landsholdsvarmen – eller som minimum prente sig fast i landsholdsstabens hukommelse.

Både Oliver Bjerregaard, Mads Sindholt og Emil Stanley spiller til dagligt på Lyngby U17-hold.