David Nielsen før Brøndby-brag: En historisk kamp

foto: fodboldbilleder.dk
David Nielsen før Brøndby-brag: En historisk kamp
Det er en nostalgisk David Nielsen, der ser frem til aftenens brag i Alka Superligaen mod Brøndby, der ifølge Lyngby-cheftræneren kan gøre ondt på samtlige hold i Alka Superligaen.
Torsdag aften tørner De Kongeblå fra Lyngby Boldklub sammen med De Blå-gule fra Brøndby IF for 73. gang i historien. Det sker i 10. spillerunde i Alka Superligaen, hvor Lyngby Stadion for anden gang på fire dage skal agere kulisse. Og det glæder man sig til i Lyngby:
”Det er vel det tætteste vi kommer på en Superliga-kamp med et historisk vingesus. Det bliver en kamp mellem to klubber, der har vanvittigt meget historie, både individuelt og i fællesskab, for der er spillet rigtigt mange indbyrdes kampe. Det er på mange måder en stor kamp for os, og vi glæder os helt sindssygt til at spille i aften” lyder det fra David Nielsen, der godt har fornemmet en særlig summen i klubhuset på Lundtoftevej:
”Hele klubben summer af liv, men vi skal være koncentrerede og fokusere på os selv. Hvis man skal se positivt på det tætte program vi har i denne uge, så er det at vi og spillerne stort set ikke har haft tid til at skænke de lidt særlige omstændigheder en tanke. Vi er fuldt fokuserede på os selv, vi har simpelthen ikke haft tid til andet” lyder det fra David Nielsen, der har været imponerede af Brøndbys præstationer i denne sæson.
Lyngby-cheftræneren stemmer således i koret af dem, som ser Brøndby som et af sæsonens mest positive indslag.
”Brøndby har en tydelig og unik spillestil i Superligaen, og alle klubber har haft eller vil få problemer med Brøndby. Det vil vi givetvis også få, og det skal vi kunne håndtere.”
”Men vi skal i ligeså høj grad kunne håndtere den historiske relation mellem klubberne og den helt unikke kulisse, der givetvis vil være på tribunerne. Det er en ny prøvelse for os, men jeg er sikker på at spillerne er klar på opgaven og nyder den store opmærksomhed” fortæller Lyngby-cheftræneren.
72 gange har Lyngby mødt Brøndby i Danmarksturneringen. I den forbindelse har Brøndby det historiske overtag – 20 gange har Lyngby vundet, mens det er blevet til 16 uafgjorte og 36 nederlag.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 20.00 – dørene åbner klokken 18.00 og du skal købe din billet i forsalg ved at klikke her.