U17 sejrede over Viborgs talenter

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 sejrede over Viborgs talenter

De kongeblå U17-talenter vandt lørdag eftermiddag 3-2 over FK Viborg i en kamp, der blev mere spændende, end den burde

Lyngby Boldklubs U17-mandskab skulle lørdag eftermiddag forsøge at gentage seneste rundes hjemmesejr over AGF, da FK Viborg denne gang kiggede forbi Lyngby Stadion. Fra kampens start lod De Kongeblå da også til at være fast besluttede på at tage endnu en sejr og fortsætte den gode stime, for de sad fuldstændigt på gæsterne, som hurtigt blev sat under pres.

Det gav pote efter blot syv minutters spil, hvor Adam Sørensen drev bolden hele vejen fra sin venstre back over i højre side. Her tog han Oliver Bjerregaard med på en hurtig bande, inden han med et indlæg til bagerste stolpe fandt en helt fri Mads Sindholt, som nemt og sikkert sparkede 1-0-føringen i kassen. Føringsmålet stoppede dog ikke Lyngby-spillerne, som ufortrødent fortsatte de fine takter, og det var lige ved at kaste endnu en scoring af sig, da Oliver Bjerregaard strøg igennem Viborg-defensiven, men til sidst blev afvist af gæsternes målmand.

Minuttet senere forsøgte Elias Fosgrau sig med et lumsk langskud, mens Daniel Soidik på det efterfølgende hjørnespark blev afvist af Viborgs keeper. Det trak altså gevaldigt op til endnu en Lyngby-scoring, men den lod dog vente på sig indtil ti minutter før pausefløjt, hvor Oliver Bjerregaard endnu en gang driblede sig frem til en pæn mulighed. Igen manglede skarpheden i afslutningen dog, men heldigvis endte returbolden for fødderne af Elias Fosgrau, som nemt kunne udbygge føringen i et næsten tomt mål. Kort efter kanonerede gæsterne et langskud på stolpen, men Lyngby-spillerne slap med skrækken og kunne derfor gå til pause foran 2-0.

Man plejer at sige, at 2-0 er den farligste føring, men det lod ikke til at påvirke De Kongeblå, som allerede efter to minutter af anden halvleg var farlige på ny. Rasmus Beyer blev sendt af sted mod mål, og i situationen kom Viborg-keeperen så meget på mellemhånd, at han så sig nødsaget til at nedlægge Lyngby-talentet i feltet. Straffesparket tog Rasmus Beyer sig selv af, og med stor overbevisning udbyggede han til 3-0. Så lod den kamp til at være så godt som afgjort, men der resterede altså endnu næsten en halvleg, og så er det tidligt at begynde at glemme at spille fodbold.

Det gjorde De Kongeblå desværre i et par minutter, og så var gæsterne iskolde og kyniske. På få minutter udnyttede de to chancer til at bringe sig på 2-3, og med næsten en halv time tilbage var det dermed bestemt ikke afgjort. Gæsterne fik blod på tanden og fik i lange perioder presset Lyngby-spiller langt tilbage, men enten manglede Viborg-spillerne den sidste skarphed, eller også hev Alexander Hasmark i Lyngby-buret en god redning frem fra ærmet. Mod slutningen havde Oliver Bjerregaard muligheden for at lukke og slukke, men det blev ved 3-2 og dermed sæsonens anden sejr for U17-talenterne.

Den var U17-cheftræner Christian Sørensen naturligvis tilfreds med efter kampen:

”Vi leverer i den første knap time en fin præstation og får på baggrund af det de tre point, som før kampen var påkrævet af os selv. Vi udråbte os selv til favoritter, og den titel besvarede spillerne flot med deres indgang til de to halvlege,” siger U17-cheftræneren og fortsætter:
”Vi ligger stille og roligt lag på i vores spil, og flere af spillerne er nu tættere på at profilere sig i kampene end tidligere, hvilket udmøntede sig i flere gode individuelle præstationer. Hvem der så herfra tager dirigentstokken og manifesterer sig som nøglespillere, bliver spændende at se.”
”Vi glæder os naturligvis som altid over at vinde og kan igen i dag tage mange ting med fra kampen. Der venter os nu tre uger med tid til at forbedre vores udtryk yderligere og derfra angribe de mange spændende kampe, som venter,” slutter Christian Sørensen.

Med sejren avancerer De Kongeblå til U17 Ligaens syvendeplads, hvor de står noteret for seks point for tre kampe. Næste ligakamp er først den 8. oktober på udebane mod Brøndby.