Curovic og Kjærgaard også på landsholdstur

Foto: fodboldbilleder.dk

Curovic og Kjærgaard også i aktion for landsholdet
Adnan Curovic og Oliver Kjærgaard fik begge pænt med spilletid i U19-landsholdets venskabskampe mod Sverige og Norge
Det danske U19-landshold har den seneste tid været samlet for at spille to venskabskampe mod Sverige og Norge, og her var Adnan Curovic og Oliver Kjærgaard udtaget. De to Lyngby-talenter gør sig til daglig på klubbens U19-hold og begge har flere gange tidligere været af sted på landsholdstjeneste.
De danske drenges første kamp fandt sted den 2. september på Nyborg Idrætspark, hvor Norges U19-landshold var modstanderen. Her var både Curovic og Kjærgaard foretrukket fra start, men de måtte desværre sande, at nordmændene var stærkere på dagen. Kristoffer Ajer sikrede med to scoringer Norge en 2-1-sejr i en kamp, hvor Curovic spillede 58 minutter i centerforsvaret, mens Kjærgaard fik fuld tid på den centrale midtbane.
Så gik det noget bedre fire dage senere mod det svenske U19-landshold, som blev besejret 3-1. U19-landstræner Henrik Clausen havde til opgøret foretaget en del ændringer i sin startopstilling, hvorfor Curovic og Kjærgaard måtte starte kampen på bænken. De kom imidlertid begge på banen efter henholdsvis 51 og 76 minutter, hvilket i Curovic’ tilfælde var ungdomslandskamp nummer 26, mens Kjærgaard kan notere sig for otte af slagsen.
Næste opgave for det danske U19-landshold er den 4. og 6. oktober, hvor Schweiz venter i to venskabskampe i Biel-Bienne. Truppen dertil er endnu ikke udtaget.