Stor HSV-kamp er lige på trapperne

Foto: fodboldbilleder.dk

Stor HSV-kamp er lige på trapperne
Der venter noget af en opgave mandag aften på Stadion Nubiskrug i Rendsburg, hvor Bundesliga-klubben Hamburger SV byder De Kongeblå op til dans i en træningskamp
De Kongeblå tørner mandag aften sammen med Hamburger SV i en træningskamp på Stadion Nubiskrug i Rendsburg, hvor det må forventes, at Lyngby-spillerne får sit at se til. Bundesliga-klubben er nemlig kun en uge fra sin første officielle kamp, en pokalkamp mod FSV Zwickau, så det er ikke utænkeligt, at et par af de tunge kanoner bliver sat i spil for at finpudse de sidste detaljer, inden det for alvor går løs.
Blandt disse kan De Kongeblå komme til at stifte bekendtskab med prominente navne som Rene Adler, Johan Djourou, Lewis Holtby og Albin Ekdal, der tilsammen har repræsenteret klubber som Bayer Leverkusen, Arsenal, Schalke 04, Tottenham og Juventus. Det er altså store navne, ovenikøbet alle med landsholderfaring, Lyngby-spillerne kan komme til at stå over for, og når man derudover kan nævne etablerede Bundesliga-spillere som Aaron Hunt, Emir Spahic og Pierre-Michel Lasogga, siger det en del om opgavens karakter.
HSV starter som nævnt deres sæson i næste weekend, mens Bundesliga-premieren først finder sted ugen efter, så sidste sæsons nummer 10 har haft rigeligt med forberedelsestid i løbet af sommeren. Det har de udnyttet til at få spillet en masse træningskampe af kvalitetsmæssig meget forskellig karakter, og mens der kan nævnes en 1-0-sejr over Stoke og 1-1 mod Cagliari, kan man ligeledes nævne 13-0-, 8-0- og 7-1-sejre over lavere rangerede modstandere.
Fem kampe inde i Superliga-sæsonen befinder De Kongeblå sig altså på et noget andet sted end HSV, og det skal derfor blive spændende at se, om det faktum kommer til at spille en rolle. Med en snarlig tur til Horsens i tankerne har trænerteamet imidlertid valgt at se bort fra størstedelen af førsteholdstruppen, mens der dog alligevel er blevet plads i bussen til spillere som Casper Højer, Frederik Gytkjær og Philip Rasmussen. Danilo Arrieta er også med igen efter sin lange skadespause, og han og de mere velkendte navne suppleres af yderligere nogle førsteholdsspillere og en pæn samling af klubbens U19-spillere.
Lyngbys trup til kampen mod Hamburger SV:
16. Andreas Larsen (GK), Jonas Elkjær (GK – U19), 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 26. Frederik Gytkjær, Adnan Curovic (U19), Kevin Tshiembe (U19), Marcus Backmann (U19), Oliver Kjærgaard (U19), Valdemar Clem (U19), Simon Vollesen (U19), Gustav Marcussen (U19), Lorent Callaku (U19), Troels Nielsen (U19)
Kampstart i mandagens opgør er klokken 18.30.