David Nielsen forventer svær kamp mod ”rolige” AGF

Foto: fodboldbilleder.dk
David Nielsen forventer svær kamp mod ”rolige” AGF

Cheftræner David Nielsen forventer en svær kamp mod AGF, der ifølge Lyngby-træneren har fundet stabilitet og ro under den forholdsvis nye cheftræner Glen Riddersholm.

På fredag sparkes femte runde af Alka Superligaen i gang, og for Lyngbys vedkommende betyder det, at AGF lægger vejen forbi Lyngby Stadion. Utvivlsomt en svær opgave mod Superligaens aktuelle 6'er, der har fået en fin sæsonstart, men dog ser ud til at holde benene på jorden i den nyeste konstellation, hvor trænerteamet har fået masser af ro til at bygge et bæredygtigt AGF-mandskab op:

”Populært plejer man at jo sige, at når AGF har vundet tre kampe i streg, så er klubben på vej i Champions League, men de tendenser ser jeg slet ikke i øjeblikket,” fortæller David Nielsen og uddyber:

”AGF har fundet roen, de har fundet den rigtige træner i Glen, og de har fundet et spilkoncept, der fungerer for deres hold. De har taget nogle svære, men rigtige valg og forstærket sig meget fornuftigt. Men altoverskyggende er det, at de har fået ro til deres projekt, og det giver hele holdet et fundament, som aldrig har været mere stabilt,” lyder det fra David Nielsen.

AGF og Lyngby var senest i række med hinanden i sæsonen 2014/15, hvor AGF med en god slutspurt – og Lyngby med en tilsvarende dårlig – snuppede en oprykningsplads. Nu er de to traditionsklubber atter i samme række og kan se frem til et indbyrdes opgør, som blev testet af i sommerpausen. Her mødtes Lyngby og AGF i en træningskamp, som De Kongeblå vandt – lidt tilfældigt, hvis man spørger David Nielsen:

”Selvom vi vandt, fik vi en fysisk lektion i, hvor hård Superligaen er. Det var en lærerig træningskamp, hvor vi dog også bagefter måtte erkende, at vi havde været lidt heldige med at vinde. Men en gang imellem skal der held til, og måske skal vi bruge lidt igen på fredag, for det bliver selvfølgelig en meget svær kamp mod en topmotiveret modstander,” fortæller David Nielsen.

AGF er startet sæsonen med sejre over SønderjyskE og Viborg, et nederlag til Randers FC og en uheldig uafgjort mod Esbjerg.

Kampen mellem Lyngby og AGF fløjtes i gang på Lyngby Stadion fredag aften klokken 20.15.