Jesper Hansen: Vi skal fastholde momentum

Foto: fodboldbilleder.dk
Jesper Hansen: Vi skal fastholde momentum
Den nyerhvervede Lyngby-målmand, Jesper Hansen, er glad for sidste rundes resultat mod SønderjyskE, men forventer en ny svær udekamp mod Silkeborg. Målmanden håber dog, at holdet kan fortsætte den opadgående formkurve, når det fredag gælder Silkeborg.
Med den første sejr i bagagen skal De Kongeblå fra Lyngby igen i kamp i Alka Superligaen. Denne gang er modstanderen oprykkerholdet Silkeborg. Lyngby holdets rutinerede sidste skanse, Jesper Hansen, mener, holdet har udviklet sig i løbet af de første tre kampe, og han ser gerne, at denne udvikling fortsætter fredag:
“Fra nederlaget i Parken til nu, har det været en konstant opadgående formkurve. Vi viste karakter mod OB. Vi styrede kampen mod SønderjyskE, hvor vi lykkedes med at spille det fodbold, vi gerne ville spille. Det momentum skal vi tage med til Silkeborg, ” fortæller den 31-årige Lyngby-keeper.
Da dommer Lars Christoffersen fløjtede af efter 90-minutters fodbold i Haderslev, var det først gang i denne sæson, at Jesper Hansen og resten af Lyngby-defensiven lykkedes med at holde modstanderholdet fra at score. En glædelig oplevelse, der har givet målmanden lyst til mere:
 “Det er altid dejligt at holde nullet og det giver blod på tanden, når det lykkes. Det rygstød, som det giver mig og ikke mindst resten af forsvaret, skal vi tage med i de kommende kampe,” siger den 188 cm. høje Lyngby-keeper.
Jesper Hansen har dog masser af respekt for de rødklædte silkeborgensere. Og keeperen forudser, at det bliver en vanskelig opgave:
“Jeg forventer, at det i Silkeborg bliver en rigtig svær udekamp. De har pointmæssigt ikke fået den bedste start på sæsonen, men vi ved, at det er et godt hold og det er et vanskeligt sted at spille,” vurderer Jesper Hansen, der ikke mener, det betyder synderligt meget, at de i Silkeborg ikke er kommet pointmæssigt godt fra land:
“Det er et hold, der brænder efter at komme ordentligt i gang. Vi er derfor nødt til at være ekstremt koncentrerede og stå skarpt i organisationen, hvis vi skal lykkes,” siger Jesper Hansen og afslutter med en optimistisk kommentar:
“Jeg vil dog sige, at hvis vi lykkes med vores, er jeg sikker på, at vi kommer hjem med et godt resultat”.