David Nielsen: Vi vil have mere

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen: Vi vil have mere
Søndagens sejr mod SønderjyskE er et overstået kapitel. Nu gælder det en ny svær udekamp mod oprykkerholdet Silkeborg. Cheftræner i Lyngby, David Nielsen, forventer en vanskelig opgave, hvor spillerne igen skal præstere på topniveau.
Lyngby-spillerne kunne søndag eftermiddag putte armene i vejret og fejre sæsonens første sejr. Der er dog ikke tid til at hvile på laurbærrene, for nu venter der en ny opgave – denne gang mod Silkeborg. Lyngbys karismatiske cheftræner, David Nielsen, mener, spillerne skal fortsætte det gode momentum, men slår fast, at det er en ny kamp, der fredag venter:
“Vi skal ramme det samme koncentrationsniveau, som vi har gjort i de sidste par kampe. Derudover handler det om at spille kampen – som den nu udvikler sig. Det er klart,” forklarer cheftræneren.

Silkeborg er – ligesom Lyngby – oprykkere til dette års Alka Superliga. De to hold har derfor et indgående kendskab til hinanden, da de i sidste sæson mødtes i tre tætte opgør i landets næstbedste række. Cheftræner David Nielsen har da også masser af respekt for modstanderholdet:
“Vi ved, Silkeborg er en svær modstander. De har tidligere haft et godt tag på os og de er på hjemmebane. Det skal vi respektere,” siger David Nielsen.
Pointmæssigt har Silkeborg ikke fået den bedste start på sæsonen. Klubben mangler fortsat at komme på måltavlen og de har kun fået et point på kontoen. Det er dog ikke noget, der får cheftræneren til at undervurdere fredagens modstanderhold:
“Silkeborgs mindre gode sæsonstart betyder ingenting. Ingenting. En sejr, så har de hentet de point, der er mistet,” forklarer David Nielsen og fortsætter:
“For alle oprykkerhold er en sejr i løbet af de første fem kampe, det man går efter. Den sejr fik vi i søndags, men nu vil vi have mere. Vi skal jagte den sejr med alt vi har. Det er klart. Men når det er sagt, så betyder det i forhold til kampen absolut ingenting, at vi har tre point mere end Silkeborg,” fortæller cheftræneren.
Cheftræneren forventer, at det bliver en tæt kamp, hvor den defensive organisation bliver afgørende:
”Vi har spillet med en stærk defensiv power i de sidste to kampe. Det skal vi bringe med til Silkeborg og det er derfor vigtigt, at vores balancespillere spiller op til deres topniveau. I Superligaen vil målmand og forsvar altid være afgørende for os,” afslutter David Nielsen.