Cheftræneren har tiltro til sit mandskab i den svære udebanekamp mod FCK

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen: Vi skal gribe øjeblikket
Lyngby-cheftræner David Nielsen er fortrøstningsfuld i forhold til sit mandskabs chancer i Superliga-premieren mod FC København, men han erkender samtidig, at De Kongeblå skal spille noget nær perfekt for at få point
Lørdag aften kulminerer mange års hårdt arbejde for alvor, når De Kongeblå skyder deres comeback til Superligaen i gang mod FC København i Telia Parken. Dermed venter der Lyngby-spillerne lidt af en ilddåb på udebane mod de forsvarende danske mestre, men på trods af de hårde odds vil cheftræner David Nielsen ikke afskrive sit mandskab – selvom han erkender, at meget skal gå godt:
”Vi kan gribe kampen an på to måder. Vi kan enten fokusere på, hvor store favoritter FCK er, og hvor svært det bliver, og så kan vi køre den sædvanlige smøre, hvor vi underspiller vores rolle helt vildt. Vi ved godt, hvor gode FCK er, og det vil vi ikke stå og benægte, men for os handler det mere om at kigge på os selv,” siger cheftræneren og fortsætter:
”Det korte og det lange er, at vi skal være klar til at gå ud og gribe de øjeblikke, der med sikkerhed kommer til at opstå i løbet af kampen, for lykkes vi med det, kan vi måske få drejet kampbilledet vores vej. Men det kræver også, at vi lykkes med alt, for ellers får man ikke noget med fra Parken – og det er der i øvrigt ingen hold, der gør.”
At få hold vinder i Telia Parken, understreges tydeligt af FCK’s hjemmebaneform, som i skrivende stund lyder på imponerende 31 ubesejrede kampe i træk i ligaregi. En stor del af årsagen til den stime skal findes i mestrenes spillestil, og David Nielsen har da også en klar idé om, hvad hans mandskab kan forvente lørdag aften:
”De har en tydelig spillestil og en klar plan, og det er der egentlig ikke så meget hokus pokus i. Vi kommer til at møde et stærkt, sammentømret fodboldhold, som forsøger at mose alle sine modstandere og ofte lykkes med det, i særdeleshed i Parken, og det skal vi naturligvis være klar til at modstå,” lyder det fra cheftræneren, som dog er sikker på, at De Kongeblå er klar til at tage kampen op:
”Der er ikke én Lyngby-spiller, som kommer til at være nervøs, for de får de ikke lov til. Man skal ikke være nervøs for at spille fodbold, men man skal være spændt og finde den rette balance, så man kan presse det bedste frem i sig selv og holdet. Det glæder vi os til at få lov at vise, for vi har kæmpet et helt år for at komme i Superligaen, og klubben har endda kæmpet endnu længere, så det er jo lige præcis sådan nogle kampe, vi gerne vil spille,” slutter David Nielsen.
Lørdagens opgør fløjtes i gang klokken 18.30 i Telia Parken.