Cheftræneren er godt tilfreds med indsatsen i træningskampene

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen: Cadeau hele vejen rundt
Lyngby-cheftræner David Nielsen er naturligvis godt tilfreds med, at De Kongeblå har sikret sig lutter sejre i opstartens træningskampe, men han passer også på ikke at lægge for meget i de flotte resultater
Med lørdagens 2-1-sejr over AGF gjorde De Kongeblå rent bord med tre testsejre af tre mulige, og dermed tegner det lovende inden lørdagens sæsonpremiere mod FCK i Telia Parken. Lyngby-cheftræner David Nielsen glæder sig da også over sit mandskabs opstart:
”Vi har haft en rigtig god opstart, og det er ikke bare tom snak, for vi mener det virkelig. Spillerne er kommet tilbage i bedre form, end før de tog på ferie, og alle har taget træningskampene seriøst ved at spille dem som en normal kamp og gå efter sejren, så stor cadeau hele vejen rundt for den indstilling.”
”Vi er dog nødt til at forholde os til, at træningskampene har været vigtigere for os, end de har været for modstanderen. Det er selvfølgelig positivt for vores del, men vi skal samtidig være bevidste om, at modstanderne har mere at komme med, end det vi har set i træningskampene,” lyder det fra David Nielsen, som altså ikke lader sig rive med af de flotte resultater:
”Vi er godt tilfredse med vores indsats, men det er først nu, det for alvor går løs. Vi har tre hold i de første tre kampe, som sagtens kan ende i top tre, og vores opgave bliver derfor at holde trykket fra træningskampene frem til vinter, uanset hvordan det er gået kampen før, og uanset hvordan vi kommer fra start. Vi må ikke lade os påvirke af hverken positive eller negative strømninger, vi skal i stedet holde fokus på opgaven, så vi kan presse det bedste ud af hinanden, ikke kun i kampene, men også i hverdagen, for så har vi spillertruppen til at være med.”
Netop spillertruppen er i løbet af sommeren blevet tilført nogle markante forstærkninger, der – ud over Emil Larsen, som ikke har nået at deltage i træningskampene – tæller Jesper Hansen, Martin Ørnskov, Kristoffer Larsen og Lasse Rise. Og David Nielsen er allerede godt tilfreds, med det han har set:
”Det er lykkedes os at hente nogle spillere, som passer ind i klubben. Her tænker jeg ikke kun i forhold til at passe ind i spillestilen, men i lige så høj grad i forhold til at passe ind på det menneskelige plan. Alle vores indkøb føler i en eller anden grad, at de har noget at bevise, og fælles for dem alle er de kommet til Lyngby, fordi de vil vise det her. Den sult og vindermentalitet bliver utrolig vigtig i den kommende sæson,” siger cheftræneren, inden han fortsætter om nyindkøbene:
”Vi kender alle Rises potentiale, hans offensive formåen og hans spidskompetencer. Han er ved at komme i topform og ser bedre ud, for hver dag der går. Kristoffer var lidt mere ukendt for spillerne og staben, men alle har fra starten kunnet se hans kvaliteter i træningerne, og han har også vist sig fint frem, i de kampe han har spillet.”
”Jesper har spillet halvanden kamp for os og viste i lørdags i sin første fulde kamp, at han er en vanvittig målmand. Han er simpelthen en top, top, top Superliga-målmand, og det var vi naturligvis alle sammen glade for at se mod AGF. Ørnskov har allerede været en fantastisk spiller for os, og jeg forventer kun, at han bliver en endnu vigtigere brik fremadrettet, for han er en leder og en vinder, og han passer perfekt ind i truppen,” slutter David Nielsen.