De Kongeblå sejrede 2-1 over AGF lørdag eftermiddag

Foto: fodboldbilleder.dk

Alle gode gange tre blev sikret i Aarhus

Med en 2-1-sejr over AGF sikrede De Kongeblå sig lørdag eftermiddag den tredje testsejr af tre mulige

De Kongeblå spillede lørdag eftermiddag deres sidste træningskamp, inden det for alvor går løs med Superliga-start i Parken om en uge. Sidste test var AGF på udebane, og med en sejr kunne Lyngby-spillerne gøre rent bord i opstarten, da de to foregående testkampe havde givet fuldt udbytte.

Den mission så AGF’erne dog ikke ud til at være særligt interesserede i at hjælpe til med fra kampens start, hvor hjemmeholdet kom blæsende og hurtigt fik lagt De Kongeblå under pres. De helt store chancer blev det imidlertid ikke til, før Kasper Junker ramte træværket, og den advarsel lod til at vække Lyngby-spillerne, som efterhånden kom bedre med.

Det gav pote omkring den halve time, da en omstilling endte hos Lasse Rise, der som så ofte før øjnede målet, selvom han var omkring 30 meter væk fra kassen. Uden den store betænkningstid knaldede angriberen til kuglen, og det gjorde han så godt, at han bragte De Kongeblå foran 1-0. Resten af halvlegen var Lyngby-spillerne i fin kontrol, og dermed kunne de gå i omklædningsrummet med oprejst pande.

På trods af det var det hjemmeholdet, som kom klart bedst i gang med anden halvleg og fik givet De Kongeblå en forsmag på, hvad der venter i den kommende sæson i Superligaen. Lyngby-spillerne halsede efter, og flere gange måtte Jesper Hansen redde sit mandskab, der var spillet godt i bund. Den nytilkomne målmand måtte dog give fortabt omkring tyve minutter inde i anden halvleg, hvor Kasper Junker fik udlignet til 1-1, og så var det igen status quo.

Efter udligningen viste De Kongeblå imidlertid fin moral, og hurtigt fik de tilkæmpet sig initiativet og vist, at de ikke bare er sådan at løbe henover. Med godt og vel et kvarters penge tilbage at spille i blev Jeppe Kjær sendt alene af sted på en kontra midt på banen, og den mulighed lod den hurtige angriber ikke passere. Han kvitterede ved at score til 2-1 mod sin tidligere klub, og det havde AGF ikke noget modsvar til, hvorfor De Kongeblå hev en 2-1-sejr i land i sidste testkamp.

Match Facts:
AGF – Lyngby BK 1-2 (0-1)
0-1 Lasse Rise (31), 1-1 Kasper Junker (65), 1-2 Jeppe Kjær (77)
Lyngbys startopstilling:
1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup (<-> 6. Mads Gabel (77)), 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen (<-> 12. Mads Nordam (69)), 17. Casper Højer Nielsen – 5. Martin Ørnskov, 14, Philip Rasmussen (<-> Oliver Kjærgaard (88)) – 9. Lasse Fosgaard (<-> 10. Surprise (62)), 21. Mikkel Rygaard, 26. Frederik Gytkjær – 8. Lasse Rise (<-> 15. Jeppe Kjær (46))
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), Adnan Curovic