AGF er sidste test inden Parken

Foto: fodboldbilleder.dk
AGF er sidste test inden Parken
Sæsonens sidste træningskamp står for døren, og her venter AGF lørdag eftermiddag på udebane
De Kongeblå mangler nu blot en enkelt træningskamp, inden det går løs med Superliga-start i Parken, og den sidste test finder sted lørdag eftermiddag på udebane mod ligarivalerne AGF. Som oprykkere sluttede århusianerne sidste sæson på tiendepladsen, og højdepunktet var derfor uden tvivl pokalfinalen mod FCK, hvor man dog måtte se sig besejret 2-1. I vinterpausen skiftede man desuden Morten Wieghorst ud med Glen Riddersholm, så det var ikke en første Superliga-sæson uden udfordringer for den hårdt prøvede traditionsklub.
Overlevelsen blev dog sikret relativt sikkert, og derfor venter nu den svære sæson to, som klubben allerede er begyndt at forberede heftigt. I løbet af sommeren er Lukas Fernandes, Kim Aabech, Josip Elez, Emil Nielsen, Aleksandar Cavric, Adrian Lopez og Jesper Lange således blevet afskibet, mens der er hentet flere både velkendte og mindre kendte navne ind som forstærkninger til holdet. Den tidligere OB-, Brøndby- og Genclerbirgili-spiller Martin Spelmann er ny mand i klubben, mens Mustafa Amini og Kasper Junker begge er blevet hentet i Randers FC. Desuden har århusianerne forstærket sig på målmandsposten, hvor den serbiske landsholdskeeper Aleksandar Jovanovic er kommet til fra Radnicki Nis.
De nye spillere har fået pænt med mulighed for at vise sig frem i løbet af AGF’s opstart, som indtil videre har budt på tre træningskampe – med blandet succes. Den første test tidligt i opstarten endte med en 3-1-sejr over Lystrup IF, og knap to uger senere blev det resultat fulgt op med 1-1 mod Allsvenskan-klubben BK Häcken. I mandags ventede så den hidtil sværeste opgave, da Allsvenskans førerhold, Malmö FF, bød op til dans, og det blev da også for stor en mundfuld for AGF’erne, som måtte se sig besejret 2-0. Glen Riddersholms tropper møder altså op til lørdagens opgør med lidt blandede resultater i rygsækken, men det samme kan langt fra siges om De Kongeblå.
Godt nok har Lyngby-spillerne kun været i aktion to gange indtil videre, men begge gange er der så til gengæld også blevet gjort rent bord – endda i overbevisende stil. Sæsonens første test i SønderjyskE endte med en 3-1-sejr på scoringer af Jeppe Kjær, Mikkel Rygaard og et selvmål, og den flotte sejr mod sidste sæsons sølvvindere blev fulgt sikkert op hjemme p&ariaring; Lyngby Stadion fem dage senere. Her blev FC Helsingør besejret 4-1 på to mål af Mikkel Rygaard samt en enkelt af Frederik Gytkjær og Jens Odgaard, og dermed kan De Kongeblå med en sejr i morgendagens opgør gå igennem opstarten med lutter sejre på kontoen. Til at sikre det scenarie har trænerstaben udtaget 18 spillere.
Lyngbys trup til kampen mod AGF:
1. Jesper Hansen (GK) 16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 6. Mads Gabel, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, Adnan Curovic, Oliver Kjærgaard