De Kongeblå skal møde FCK Brøndby og FCN

Foto: fodboldbilleder.dk

Hård modstand venter reserverne

Reserveligaen ruller på ny i den kommende sæson, hvor De Kongeblå i efteråret skal op mod FC København, FC Nordsjælland og Brøndby

De Kongeblå er i denne sæson igen med i Reserveligaen, og mens Superliga-programmet efterhånden har været offentliggjort i noget tid, er puljerne og programmet for efterårets reserveligaer nu også faldet på plads. Her er Thomas Nørgaards tropper endt i pulje 1 sammen med FC København, FC Nordsjælland og Brøndby.

De Kongeblås første kamp spilles mandag den 8. august klokken 13.00 og bliver et lokalopgør på Right to Dream Park mod FC Nordsjælland. Dernæst venter det omvendte opgør på Lyngby Stadion mandag den 26. september klokken 14.00, inden turen er kommet til FC København. Superliga-vindernes reserver kigger således forbi Lyngby Stadion tirsdag den 11. oktober klokken 14.00, mens det omvendte opgør spilles på Peter Bangs Vej tirsdag den 15. november klokken 13.00.

I de to sidste puljekampe er modstanderen Brøndby, og her starter De Kongeblå med en udebanetur mandag den 21. november klokken 14.00, mens Vestegnsklubben kigger forbi til efterårssæsonens sidste reservekamp mandag den 5. december klokken 14.00. De spillere, som ikke starter inde i Superligaen eller lige er kommet tilbage fra skade, får således rig mulighed for at blive testet på højt niveau, mens det heller ikke er utænkeligt, at nogle af klubbens U17- og U19-talenter kommer i aktion i løbet af efteråret.

Dette var tilfældet sidste efterår og i særdeleshed i den netop overståede forårssæson, hvor særligt klubbens U19-talenter fik lov at vise sig frem for Thomas Nørgaard og co. Derudover udmærkede mere etablerede spillere som Casper Højer Nielsen sig med flotte, vigtige scoringer, så det er bestemt værd at holde øje med De Kongeblås færd i pulje 1 i dette efterårs reserveliga.

Lyngbys kampprogram for efterårssæsonens reserveliga:

Mandag den 8. august kl. 13.00: FC Nordsjælland (U)
Mandag den 26. september kl. 14.00: FC Nordsjælland (H)
Tirsdag den 11. oktober kl. 14.00: FC København (H)
Tirsdag den 15. november kl. 13.00: FC København (U)
Mandag den 21. november kl. 14.00: Brøndby (U)
Mandag den 5. december klokken 14.00: Brøndby (H)