Fredericia sejrede 3-2 i sæsonens sidste kamp

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå sluttede af med nederlag
Sæsonen sluttede for De Kongeblå med et 2-3-nederlag til FC Fredericia hjemme på Lyngby Stadion
Den helt store festmenu var på programmet til dagens opgør på Lyngby Stadion, hvor De Kongeblå i sæsonens sidste spillerunde tog imod FC Fredericia. Superliga-oprykningen og førstepladsen i Bet25 Ligaen skulle fejres, og det naturligvis gerne med tre point, selvom ingen af holdene reelt havde noget at spille for. Det var imidlertid ikke til at se i kampens indledning, hvor et aggressivt Lyngby-mandskab så ud til at gå efter en tidlig scoring og dermed tage kontrollen i opgøret.
Det kastede hurtigt et par pæne chancer af sig til både Lasse Fosgaard og Lars Brøgger, mens Fredericia dog også spillede Andreas Larsen varm på en enkelt stor mulighed i den anden ende. Den største chance tilfaldt imidlertid Lars Brøgger efter et kvarters spil, og her var angriberen iskold, da han alene igennem driblede forbi Fredericia-keeper Thomas Mikkelsen og scorede til 1-0 i et tomt mål. En flot scoring, som blev sat i gang helt nede fra Andreas Larsen og gik over flere stationer, inden Mikkel Rygaard til sidst fandt målscorer Brøgger.
Kort efter var den store angriber så i aktion igen, da han på ny forsøgte at gå udenom Thomas Mikkelsen, men denne gang var Brøggers afgørende berøringer mindre gode, og den store mulighed løb derfor ud i sandet. Ikke mange sekunder senere var Philip Rasmussen tæt på med et flyvende hovedstødsforsøg, men bedst som De Kongeblå sad på det hele, kom gæsterne tilbage i opgøret. Sandi Putros tog sig af et frispark midt for mål langt ude fra, og det gjorde forsvarsspilleren så godt, at han flot passerede Andreas Larsen og bragte Fredericia på 1-1.
Efter udligningen fandt opgøret tilbage til et mere naturligt leje uden de store chancer at berette om, men med ti minutter til pause tog de to hold pludselig fat igen. Først tegnede gæsterne sig for en stor chance tæt under mål, og kort efter gentog Rygaard og Brøgger scenariet fra 1-0-scoringen, da sidstnævnte for tredje gang blev sendt af sted mod Thomas Mikkelsen. Angriberen lykkedes igen med at gå forbi målmanden, men han kom lidt for langt ud mod siden, og han afslutning endte derfor højt i sidenettet. Kort inden pausefløjt noterede gæsternes Anders Hostrup sig for et forsøg på stolpen fra en skæv vinkel, men ind ville bolden ikke, og de to mandskaber gik derfor i omklædningsrummet med en scoring hver.
Anden halvleg startede med Fredericia i teten, og der var således kun spillet fem minutter, da en helt fri Dennis Høegh ikke fik ordentligt ramt på bolden i fri position. Fem minutter senere gentog han så den bedrift på en endnu større skala, da han en meters penge fra målstregen formåede at sparke forbi kassen, men mange flere af den slags chancer skulle De Kongeblå nok ikke tillade. Det gjorde de imidlertid, for omkring halvvejs gennem halvlegen kombinerede Fredericia flot rundt i feltet, og til sidst endte kuglen hos Dennis Høegh, som denne gang ikke svigtede – 2-1. Så skulle De Kongeblå pludselig frem og gribe initiativet igen, men knap havde de givet bolden op, før den igen lå inde i målet bag Andreas Larsen – denne gang med Anders Hostrup som målscorer.
Det resultat var naturligvis langt fra brugbart, og David Nielsen reagerede da også prompte ved at foretage en tredobbelt indskiftning af Daniel Jensen, Surprise og blot 17-årige Jens Odgaard, som ikke skulle bruge længe på at komme i fokus. Med knap ti minutter tilbage af opgøret blev den unge angriber nemlig revet ned i feltet, og selvom Thomas Sørensen efterfølgende scorede, pegede dommer Lars Skibild Jensen på pletten. Det gav Frederik Gytkjær mulighed for at stryge alene til tops på klubbens interne topscorerliste, og den mulighed udnyttede han sikkert ved at reducere til 2-3 med sin 12. ligascoring i sæsonen.
Mere blev det dog ikke til, og dermed sluttede sæsonen desværre med et 2-3-nederlag til Fredericia. Ikke desto mindre ændrer det ikke ved, at De Kongeblå slutter på Bet25 Ligaens førsteplads og efter sommerferien skal spille med i landets bedste fodboldrække, ALKA Superligaen, og spillere og trænere kunne derfor fortjent modtage fansenes hyldest efter kampen, hvor vinderpokalen desuden blev overrakt.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Fredericia 2-3 (1-1)
1-0 Lars Brøgger Hansen (16), 1-1 Frans Putros (22), 1-2 Dennis Høegh (66), 1-3 Anders Hostrup (67), 2-3 Frederik Gytkjær, straffespark (79)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 12. Mads Nordam, 24. Thomas Sørensen (c), 17. Casper Højer Nielsen – 14. Philip Rasmussen, 32. Oliver Kjærgaard (<-> 25. Daniel Jensen (68)) – 9. Lasse Fosgaard, 21. Mikkel Rygaard (<-> 10. Surprise (68)), 26. Frederik Gytkjær – 30. Lars Brøgger Hansen (<-> 34. Jens Odgaard (68))
Ikke benyttet:
1. Viktor Noring (GK), 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 19. Dennis Sørensen