Dennis Sørensen stopper karrieren

Foto: fodboldbilleder.dk

Dennis Sørensen stopper karrieren

Lyngby Boldklub siger efter sæsonens sidste kamp farvel til angriberen Dennis Sørensen, der forlader De Kongeblå ved kontraktudløb og samtidig stopper en flot karriere

16 kampe og tre scoringer i alle turneringer bliver Lyngby Boldklubs bidrag til Dennis Sørensens fodbold-CV. Den 35-årige angriber stopper en flot karriere i dansk og tysk fodbold, hvor klubberne FC Midtjylland, FC Nordsjælland, FC Vestsjælland og Energie Cottbus har haft glæde af den høje angriber.

Også på landsholdet har Dennis Sørensen spillet en rolle med 33 ungdomslandskampe, fire ligalandsholdskampe og fem A-landskampe, så det er ikke hvem som helst, der stiller støvlerne på hylden ved kontraktudløb den 30. juni. Ifølge cheftræner David Nielsen har Dennis Sørensen da også været en stor gevinst for Lyngby Boldklub:

”Dennis er et skoleeksempel på en erfaren spiller. Han er altid topseriøs, og han har givet alt, han havde til træning og kamp. Eksempelvis kom Dennis tilbage fra vinterferien i den bedste form, jeg nogensinde har set en aldrende spiller være i. Han smadrede alle vores yngre spillere i træningen og hævede på den måde gruppen,” fortæller Lyngby-cheftræneren og fortsætter:

”Dennis har med sin store erfaring og menneskelige kvaliteter løftet hele vores setup. Han vil blive savnet i klubben, og uanset hvilken vej han vælger nu efter karrierestoppet, så vil han være en person, som er eftertragtet. Vi skylder Dennis en stor tak og ønsker held og lykke, og vi er glade for, at han kan slutte karrieren af med at vinde 1. division og en oprykning til Superligaen,” lyder det fra David Nielsen.

Dennis Sørensen startede sæsonen som førsteangriber, men gled efterhånden ud på bænken, og specielt her i foråret har det været begrænset med spilletid. Ikke desto mindre glæder han sig over at have bidraget til en succesfuld sæson, der samtidig er en god afslutning på karrieren:

”Jeg har jo ikke spillet så meget i foråret, så reelt har jeg ikke fået den spilletid, man som fodboldspiller gerne vil have. Jeg har dog været bevidst om min rolle hele vejen igennem, som også har været at bidrage til processen med at tage det næste skridt i forhold til både træningsindsats og vindermentalitet. Så selvom jeg ikke har spillet meget, har det været dejligt at være en del af en succes, og jeg glæder mig naturligvis også over at slutte af med oprykning og en førsteplads,” siger Dennis Sørensen, der endnu ikke ved, hvad livet efter den aktive karriere kommer til at byde på:

”Jeg skal først og fremmest på sommerferie, og så er jeg jo også i gang med en uddannelse på CBS, som jeg gerne vil gøre brug af. Jeg har selvfølgelig noget erfaring fra fodboldverdenen, som jeg måske kan gøre brug af, men jeg har ikke planer om at gå trænervejen. Det ville være oplagt at lave noget, der passer til min uddannelse, men det vigtigste for mig er egentlig bare, at jeg kommer til at lave noget, som er lærerigt og udfordrende,” slutter angriberen.
Dennis Sørensens sidste optræden for Lyngby kan blive lørdagens kamp mod Fredericia.