Daniel Jensen siger også stop

Foto: fodboldbilleder.dk
Daniel Jensen siger også stop
Endnu en imponerende fodboldkarriere lakker mod enden, da Daniel Jensen har valgt at lægge støvlerne på hylden efter næsten 20 år som professionel fodboldspiller
Tidligere i denne uge bekendtgjorde Dennis Sørensen sit karrierestop som professionel fodboldspiller, og nu følger endnu et stort navn trop. Daniel Jensen har således valgt at stoppe sin karriere, når kontrakten med De Kongeblå udløber, og dermed skal den 36-årige midtbanespiller snart til at skabe sig en tilværelse uden for livet som aktiv spiller.
Daniel Jensen kom til Lyngby Boldklub før denne sæson efter et ophold i SønderjyskE. Inden da var turen gået forbi FC København, mens playmakeren også har repræsenteret Novara, Real Murcia og Heerenveen samt B93 som ungdomsspiller. Det mest bemærkelsesværdige stop på en lang fodboldrejse var imidlertid Daniel Jensens syv år i tyske Werder Bremen, hvor han blandt andet spillede Champions League og var en fast bestanddel af det dygtige tyske mandskab.
Ud over det flotte klub-cv har den 36-årige Lyngby-spiller desuden en lang og glorværdig karriere på det danske landshold bag sig, hvor han står noteret for hele 52 optrædener med tre mål til følge. Det er også blevet til deltagelse ved både EM og VM, og Lyngby-cheftræner David Nielsen er da også godt klar over, hvilken kapacitet han og trænerstaben har arbejdet med det seneste år:
”Vi kneb os alle i armen, da det lykkedes at lande Daniel i sommer. Han var uden tvivl den største profil, af de spillere vi fik ind, og han har vist sin klasse i hver eneste berøring med bolden og mindet os alle om, hvor god man skal være for at spille på allerøverste niveau. Daniel vælger at stoppe sin lange, flotte karriere på toppen, og vi er taknemmelige for, at han har valgt at slutte af her i Lyngby Boldklub,” lyder det fra cheftræneren, som fortsætter:
”Daniel har været en vigtig brik i vores succes i denne sæson, hvor han har taget sig af nogle af de helt unge og peget dem i den rigtige retning. Daniel har i sin lange karriere opbygget sig et godt netværk, som helt sikkert vil rive og flå i ham nu, og jeg ønsker Daniel alt muligt held og lykke med at træffe de valg, der nu skal træffes,” siger David Nielsen.
Daniel Jensen har været glad for året hos Lyngby: "Det har været et super år, og det har også været sjovt selvom jeg måske ikke har spillet så meget. "Omklædningsrummet" er rigtig godt og der er en god stemning, og det er fedt at stå op og vide, at man skal ud til træning. Det er ting, der gør at man gerne vil spille fodbold" fortæller Daniel Jensen, der endnu ikke helt har fremtiden afklaret:
"Nej, der er lidt planer. Det kunne være i agentverdenen, i medieverdenen eller måske i en klub. Først skal jeg holde lidt ferie, men uden det bliver for meget for fremtiden skal selvfølgelig på plads" lyder det fra midtbanespilleren.
Lyngby Boldklub ønsker Daniel Jensen held og lykke med fremtiden!