Både på lægterne og på banen peger pilen opad og det skal den fortsætte med

foto: fodboldbilleder.dk
David Nielsen vil fortsætte opadgående formkurver
Cheftræner David Nielsen håber at se mange tilskuere på stadion til søndagens kamp mod Helsingør, hvor Lyngby har den første af fem matchbolde i forhold til en Superligaoprykning.

Søndag klokken 11 åbner dørene på Lyngby Stadion, hvor fansene kan tælle ned til kick-off til sæsonens tredjesidste hjemmekamp. Modstanderen er FC Helsingør, og kampen er samtidig den første matchbold i forhold til at rykke i Superligaen. Med en sejr kan De Kongeblå således endegyldigt cementere oprykningen, og det faktum glæder cheftræner David Nielsen, der dog ikke vil gribe kampen anerledes an af den grund:

”Nu er vi så tæt på, så det vigtigste er, at vi fortsætter med det, vi har gjort godt. Vi hæfter os mest ved præstationerne, og vi har haft en kraftig stigning i kvaliteten af vores spil og vores udførsel de sidste par runder. Det skal vi ud og fortsætte og det er det vi har allermest fokus på” fortæller David Nielsen.

Cheftræneren har med sit trænerteam gennemført en god sæson, hvor Lyngby nu ligger i en særdeles favorabel position i forhold til at fortsætte den sportslige rejse i Superligaen. Optakten til søndagens måske afgørende kamp mod Helsingør har fyldt meget i medierne, men David Nielsen tror udelukkende at det kan være med til at sætte spillerne op til en god præstation – akkurat som presset om oprykning har gjort det i de forgangne 27 spillerunder:

”Det er ikke noget nyt, at vi skal rykke op nu her hvor der er fem runder tilbage. Vi skulle også rykke op, da der var 33 runder tilbage. Der er ikke noget, der har ændret sig for os. Spillerne har leveret indtil nu, og nu handler det om at kunne gå ud og gøre tingene færdig”.

”Vi skal kunne tåle, at der er ekstra opmærksomhed, ekstra skriverier, ekstra medier og ekstra pres på os. Det er det vi gerne vil være en del af i Superligaen, og det skal vi kunne håndtere. Vi har fokus på, at spillerne skal spille fodbold lige nu for Lyngby. Det kræver at man tør, og at man tør levere her” fortælle David Nielsen.

En potentiel oprykning forventes også at trække mange tilskuere til stadion på Lundtoftevej. Med et pre-match-arrangement, solskinsvejr, gode tilbud på mad og drikke samt reduceret entrépris fra kl. 11-12 er der mange årsager til at lægge vejen forbi – og David Nielsen håber derfor, at fansene også fortsætter den opadgående formkurve og leverer en kulisse i Superliga-klasse:

”Vi har de sidste par runder haft en fuldstændig fantastisk opbakning på udebane, hvor vi har væltet Næstved Stadion og Herfølge Stadion med vores fans. Jeg synes at vi skal steppe det op på hjemmebane også, og jeg håber at man kan mærke på hele stadion, at der er noget ekstra på spil. Det bliver dejligt at se lidt flere folk på stadion, og så skal spillerne bare være klar til at respondere på det” lyder det fra David Nielsen.

Du kan læse mere om pre-match-arrangementet ved at klikke her.