Reserverne delte med Vejle

Foto: fodboldbilleder.dk

Reserverne delte med Vejle
Reserverne spillede mandag eftermiddag 1-1 mod Vejle på Lyngby Stadion, og dermed venter der en gyser i sidste spillerunde, hvor De Kongeblå selv kan afgøre sagerne
Lyngbys reservehold havde her til eftermiddag besøg af Vejles ditto på et solbeskinnet Lyngby Stadion, hvor De Kongeblå kunne tage et afgørende skridt mod titlen som vindere af pulje 1 i forårets reserveliga. Fra start havde Thomas Nørgaard i vanlig stil givet plads til flere ungdomsspillere, som var flankeret af rutinerede navne som Daniel Jensen, Dennis Sørensen og Jesper Blicher. Vejle ville ikke stå tilbage for den disposition, og de stillede derfor til start med 1. divisionsprofilerne Anders Kure, Steffen Kielstrup og Anders Kaagh.
Kampens indledning bar præg af pænt fodboldspil fra begge hold, uden det dog for alvor kastede de store muligheder af sig, da den sidste kvalitet eller mod til at sætte sig afgørende igennem som regel manglede. Man skulle derfor hen til tæt på den halve time for at registrere første store mulighed, da Dennis Sørensen kom frem til en pæn skudmulighed på kanten af feltet efter et Vejle-boldtab. Den rutinerede angriber kunne både aflevere og skyde selv, og han valgte førstnævnte, men sparkede desværre over mål.
Blot ti minutter senere resulterede endnu et Vejle-boldtab så i et frispark begået på Mads Kaalund på kanten til straffesparksfeltet. Det tog Casper Højer sig af, og på en flad afslutning gennem Vejle-muren bragte han De Kongeblå foran 1-0 med sin anden scoring i reserveligaen – også den første scoring fandt sted på frispark mod Vejle i det omvendte opgør. Dermed stod Lyngby-spillerne med et godt udgangspunkt inden pausen, men få minutter før pausefløjt slap gæsternes Jeppe Hansen pludselig fri, og alene med Viktor Noring gjorde han det til 1-1 med en afslutning i det korte hjørne, hvilket var stillingen efter de første 45 minutter.
Vejle sluttede altså første halvleg bedst af, og de kom også bedst ud til anden. Først måtte Viktor Noring i Lyngby-buret give hjørnespark på et fint langskud, og på den efterfølgende standardsituation headede en helt fri Steffen Kielstrup over mål. Anders Kaagh ville dog ikke stå tilbage for den afbrænder, så da han minutter senere slap alene igennem med Noring, måtte han se sin halvsvage afslutning reddet af den store svensker, som dog skal have kredit for at lure Vejle-angriberens forsøg.
Gæsternes gode periode lod til kortvarigt at vække De Kongeblå, og det var lige ved at give pote, da et fint angreb endte hos Dennis Sørensen tæt under mål – angriberens afslutning manglede dog snert og blev derfor nemt reddet af Morten H. Jensen i Vejle-buret. Fem minutter senere måtte Viktor Noring så redde kastanjerne ud af ilden i den anden ende, da han i samarbejde med sit forsvar fik afværget en dobbeltchance.
Med knap 20 minutter tilbage fik De Kongeblå en hjælpende hånd, da Vejle ikke havde flere udskiftere at gøre godt med, men var nødsaget til at tage en spiller fra banen. Overtallet bar dog ikke umiddelbart frugt, for Lyngby-spillerne havde svært ved at sætte det afgørende pres på gæsterne, og man skulle derfor hen til få minutter før tid, før det alligevel var tæt på en scoring. Mads Gabel – som spillede enlig frontangriber i det sidste kvarter! – fik en udmærket mulighed i feltet, men forsvarsspillerens venstrebensforsøg blev pareret til hjørne af Morten H. Jansen.
Mere blev det ikke til, og det endte derfor 1-1 på Lyngby Stadion, hvilket var et nogenlunde fair resultat vurderet ud fra spil og chancer. Med pointdelingen er det uhyre tæt før sidste spillerunde i toppen af reserveligaens pulje 1, hvor De Kongeblå er alene i front med otte point, mens FCK og Vejle følger lige efter med syv point hver. I sidste spillerunde gæster FCK Lyngby Stadion, mens Vejle får besøg af bundproppen SønderjyskE.
Match facts:
Lyngby BK – Vejle BK 1-1 (1-1)
1-0 Casper Højer (37), 1-1 Jeppe Hansen (44)

Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 6. Mads Gabel, 18. Adnan Curovic (U19), Marcus Backmann (U19), 17. Casper Højer Nielsen – 25. Daniel Jensen, Emil Welcher (U19) – Gustav Marcussen (U19), 27. Mads Kaalund, 29. Jesper Blicher (c) – 19. Dennis Sørensen

Indskiftet:
Magnus Westergaard (U19), Mikkel Fossum Basse (U19), Kevin Tshiembe (U19), Simon Friis Sharif (U19), Oliver Kjærgaard (U19)
Ikke benyttet:
Libetwa Mamili (GK – U19)