Lyngby-talenter udtaget til U17-EM

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-talenter udtaget til U17-EM
En stor drøm går i opfyldelse for Oskar Snorre og Jens Odgaard, som begge er udtaget til U17-EM i Aserbajdsjan i maj måned
Det danske U17-landshold rejser om en lille uges tid til Aserbajdsjan for at deltage ved U17-EM, og blandt U17-landstræner Jan Michaelsens 18 udvalgte er der helt som ventet blevet plads til Oskar Snorre og Jens Odgaard. De to Lyngby-talenter kan således forberede sig på en begivenhedsrig maj måned, hvor de danske drenge som minimum er sikret tre indledende puljekampe, som spilles den 6., 9. og 12. maj mod henholdsvis Frankrig, Sverige og England.
Om Snorre og Odgaard får spilletid i de tre kampe, kan kun tiden vise, men begge har i hvert fald tidligere gjort sig særdeles godt bemærket i landsholdsregi, hvilket man senest fik at se ved Eliterunden i Tjekkiet. Her tegnede Snorre sig for et clean sheet og Odgaard for fire mål, hvilket i den grad var medvirkende til, at U17-landsholdet sikrede sig kvalifikation til den kommende EM-slutrunde.
De opløftende takter må de to Lyngby-talenter meget gerne tage med videre til Aserbajdsjan, og her er det ikke utænkeligt, at deres store landsholdsrutine kan blive afgørende. Tilsammen har de nemlig repræsenteret Danmark hele 33 gange, hvoraf Snorre står noteret for 11 kampe, mens Odgaard er oppe på hele 22 optrædener i rødt og hvidt. For sidstnævntes vedkommende har det i øvrigt kastet ti scoringer af sig.
Udtagelsen til EM-slutrunden betyder, at De Kongeblås U17-hold må undvære Snorre i minimum to kampe i løbet af maj måned, mens U19-holdet – som Odgaard trods sin unge alder blev rykket op på over vinteren – må undvære angriberen i mindst én kamp.