De kongeblå reserver leverede en god indsats mod Superliga-klubben

Foto: fodboldbilleder.dk

Reserverne fik 3-3 i SønderjyskE

Reserveholdet var mandag eftermiddag en tur i Sønderjylland, hvor de spillede 3-3 med SønderjyskE efter en kongeblå 1-0-føring ved pausen

De Kongeblå skulle her til eftermiddag spille tredje og sidste udekamp i forårets reserveholdsliga, hvor modstanderen var Superliga-klubben SønderjyskE. Med en sejr kunne Lyngby-drengene rykke forbi dagens værter, som endda har spillet en kamp mere, men der ventede en svær opgave mod et mandskab næsten udelukkende bestående af spillere fra klubbens Superliga-trup.

Ikke desto mindre lagde De Kongeblå fint fra land på en knoldet bane, men i medvind, og i løbet af de første 45 minutter resulterede det i flere store chancer. Disse tilfaldt stort set alle sammen angriberen Lars Brøgger Hansen, som kvitterede for en enkelt ved at sikre en 1-0-føring kort før pausen. Undervejs havde Lyngby-mandskabet vist opløftende takter og stort mod med bolden, hvilket flere gange havde bragt sønderjyderne på glatis, så det lovede godt for anden halvleg, selvom den altså skulle foregå i modvind.

Her fortsatte De Kongeblå med at forsøge at spille sig gennem SønderjyskE-mandskabet, og selvom det fungerede rigtig fint, var det stadig hjemmeholdet, som først fik bolden i kassen efter pauseteen. Thomas Dalgaard stod for scoringen efter en misforståelse i de bagerste kæder, og knap ti minutter senere gjorde Francis Dickoh det så til 2-1 efter en standardsituation. Igen skulle der dog ikke gå længe, før modsvaret kom, og denne gang var det De Kongeblå, der fik udlignet, da Mads Kaalund udnyttede et flot forarbejde af Jesper Blicher til at score til 2-2.

Med et kvarter tilbage tippede kampen så på ny over til værternes fordel, da de fik bragt sig på 3-2, men igen viste De Kongeblå stor karakter ved at komme flot tilbage. Endnu en gang var Francis Dickoh involveret, men uheldigvis for ham i den forkerte ende, hvor han med et selvmål gjorde det til 3-3, hvilket også blev kampens resultat. Lyngbys assistent- og reserveholdstræner Thomas Nørgaard var efter opgøret meget tilfreds med det, han havde overværet i det sønderjyske:

”Jeg synes, det var en rigtig god præstation hele vejen rundt, hvor unge såvel som gamle gjorde en fin figur. De U19-spillere, som var med, viste med al tydelighed, at de magtede at løse opgaven, og det er naturligvis meget positivt, mens jeg også hæfter mig ved, at vi spillede de to halvlege modigt og professionelt efter forholdene. Spillerne fulgte vores game plan til punkt og prikke, og det skal de have stor ros for,” lyder det fra Nørgaard.

Med pointdelingen er det stadig uhyre tæt i reserveholdsligaens forårsslutspils pulje 1, hvor FC København topper med syv point for fire kampe efterfulgt af SønderjyskE, som har fem point i lige så mange forsøg. De Kongeblå og Vejle følger efter med kun tre spillede kampe hver og henholdsvis fire og tre point.

Match facts:
SønderjyskE – Lyngby BK 3-3 (0-1)
0-1 Lars Brøgger Hansen (42), 1-1 Thomas Dalgaard (55), 2-1 Francis Dickoh (64), 2-2 Mads Kaalund (71), 3-2 (76), 3-3 Francis Dickoh (81, selvmål)

Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 6. Mads Gabel, 12. Mads Nordam, 18. Adnan Curovic (U19), Kevin Tshiembe (U19) – Oliver Kjærgaard (U19), Mikkel Fossum Basse (U19) – 27. Mads Kaalund, Emil Welcher (U19), 29. Jesper Blicher – 30. Lars Brøgger Hansen

Indskiftet:
Lorent Callaku (U19), Marcus Backmann (U19), Magnus Westergaard (U19), Simon Friis Sharif (U19), Simon Wæver (U19)

Ikke benyttet:
Libetwa Mamili (GK – U19)