HB Køge er U17-talenternes næste modstander

Foto: fodboldbilleder.dk

Sekspointskamp venter U17 i Køge
U17-talenterne skal i morgen eftermiddag møde HB Køge til en kamp om indbyrdes placeringer, hvor De Kongeblå desuden har revanche til gode fra et 2-3-nederlag i efteråret
Mens U19-talenterne holder friweekend, skal De Kongeblås U17-mandskab lørdag eftermiddag i aktion mod HB Køge i en såkaldt sekspointskamp, hvor der er indbyrdes placeringer på spil. Lyngby-talenterne er før opgøret nemlig to point foran morgendagens værter, der med en sejr kan overhale De Kongeblå i tabellen – og endda tilmed stadig have en kamp i hånden. Bliver det derimod til udebanesejr på Køge Stadion, vil Lyngby-drengene i stedet lægge lidt afstand til køgenserne i U17 Ligaens tætte subtopstrid, hvor de to mandskaber pt. indtager femte- og syvendepladsen.
Begge talentfulde mandskaber er udmærket kørende for tiden, hvis man tager et kig på deres seneste tre kampe. Her har HB Køge-talenterne vundet 3-0 over Silkeborg og Brøndby, mens det til gengæld også er blevet til et 0-4-nederlag i Esbjerg, og det er egentlig et meget godt billede på holdets sæson, hvor de hverken har vundet eller tabt mere end én kamp i træk. For De Kongeblås vedkommende er pointene blevet høstet mere i stimer, og heldigvis er de før morgendagens opgør inde i en god en af slagsen med tre kampe som ubesejrede efter en ellers dårlig start på foråret med tre nederlag.
De to mandskaber krydsede senest klinger tilbage i oktober måned på Lyngby Stadion, hvor gæsterne fra syd sejrede 3-2 efter at have været foran 3-0 undervejs. I det opgør dominerede De Kongeblå ellers langt hen ad vejen, men HB Køge-talenterne var skarpe til at udnytte deres styrker på dagen, og det skal Lyngby-spillerne igen være opmærksomme på i morgen, fortæller U17-cheftræner Christian Sørensen:
”Jeg forventer, at det bliver lidt af det samme i morgen, som sidst vi mødte HB Køge. De er svære at holde fra chancer, de spiller direkte, og de er dygtige i omstillingsspillet, hvor de er svære at lukke ned. Derudover har de et par gode offensive spillere, som de ofte formår at sætte i scene, så det skal vi naturligvis have for øje. Desuden er det vigtigt, at vi matcher den energi og power, de kommer med, og udnytter de rum, de efterlader på grund af deres høje pres,” siger U17-cheftræneren, inden han fortsætter om forårssæsonen indtil nu:
”Det er vigtigt at bygge videre på vores gode stime, men vi er bevidste om, at vi i morgen møder en modstander, som har nogle andre styrker end modstanderne de seneste tre kampe. Det giver os selvfølgelig nogle andre udfordringer, men jeg er fortrøstningsfuld, fordi vi de seneste tre kampe har haft et fint udtryk og specielt set godt ud defensivt. Sidstnævnte er især vigtigt, fordi det betyder, at vi ikke altid skal ud og score fire mål for at vinde, så det håber jeg, vi kan fortsætte i morgen,” slutter Christian Sørensen.
Morgendagens opgør fløjtes i gang klokken 13.00 på Køge Stadion.