U17 og U19 tager imod AaB

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 og U19 tager imod AaB’s talenter
Et fortsat forårsubesejret U19-hold jagter revanche, mens U17-talenterne kan gentage et kunststykke fra efteråret, når AaB’s talenter lørdag eftermiddag kigger forbi Lyngby Stadion til et dobbeltopgør
De Kongeblå U17- og U19-talenter skal i morgen eftermiddag op mod en af Danmarks bedste ungdomsafdelinger, når AaB kigger forbi Lyngby Stadion til to på papiret lovende opgør. Grunden til, at det på forhånd ser lovende ud, er, at de to klubbers omvendte møder i efteråret begge bød på masser af scoringer, og selvom det i ét af tilfældene ikke var positivt set med kongeblå briller, er situationen anderledes denne gang.
U19 jagter revanche
Det skyldes, at U19-talenterne forud for morgendagens opgør endnu er ubesejrede i foråret og derfor er langt bedre kørende, end det var tilfældet inden det omvendte opgør i september, hvor AaB-talenterne sejrede hele 5-0. U19-cheftræner Thomas Lollike var naturligvis langt fra tilfreds sine spilleres indsats i det klare nederlag, så mon Lyngby-spillerne er ekstra opsatte på revanche, når nordjyderne lægger den lange vej forbi Lyngby Stadion i morgen eftermiddag.
Ud over deres ubesejrede stime kan De Kongeblå desuden glæde sig over, at alle andre indbyrdes opgør med AaB-talenterne end det smædelige 0-5-nederlag generelt har været lige både i score og fordeling af point. Netop derfor skal man måske heller ikke lægge for meget i, at nordjyderne på U19 Ligaens tredjeplads står noteret for mere end dobbelt så mange point som Lyngby-talenterne, for i foråret har pointhøsten mellem de to mandskaber ikke været så forskellig. Derudover tabte nordjyderne deres seneste kamp med 2-1 til Randers Freja, så der bør være gode muligheder for en god præstation og måske tre point til et selvtillidsfyldt kongeblåt U19-hold.
U17 med gode AaB-erindringer
Selvtillid bør U17-talenterne efterhånden også have fået opbygget en del af, for efter en dårlig sæsonstart er de seneste par kampe forløbet langt mere tilfredsstillende. Godt nok blev det senest til 0-0 i Silkeborg i en kamp, hvor spillet var til mere end ét point, men runden forinden kom forårets første sejr i hus med 2-1 over Randers Freja. Derudover kan De Kongeblå glæde sig over en god oplevelse, senest de krydsede klinger med AaB-talenterne, for her endte det med en 3-2-sejr, selvom Lyngby-talenterne ellers var bagud 2-0 undervejs.
En gentagelse af det kunststykke vil ikke kun betyde yderligere point på selvtillidskontoen, for de to mandskaber kæmper faktisk også begge med i toppen af U17 Ligaen. I skrivende stund er AaB på tredjepladsen, mens De Kongeblå følger efter på femtepladsen, men med en hjemmebanesejr i morgen vil de to hold faktisk ende á point – dog med en kamp i hånden til nordjyderne. Ud fra tabellen tyder det altså på en tæt duel i morgen eftermiddag, og det kan da også ende med både fugl eller fisk. AaB har således vundet de seneste to møder på Lyngby Stadion, mens Lyngby-talenterne til gengæld har vundet de seneste to indbyrdes opgør.
Om det lykkes U17 at gentage succesoplevelsen fra efteråret, og om U19 kan fastholde deres ubesejrede stime, finder vi som sagt ud af i morgen eftermiddag. U19 er første hold i aktion fra klokken 13.00, mens U17 følger efter med kampstart klokken 15.15.