To ændringer i Lyngby-truppen der tager mod domkirkebyen

Foto: fodboldbilleder.dk

Roskilde er næste forårsstærke modstander
De Kongeblå skal i morgen eftermiddag op imod endnu en modstander, som har fået en god start på foråret, når FC Roskilde byder op til dans hjemme på Roskilde Idrætspark. Her vender Mathias Tauber tilbage efter overstået karantæne.
Skærtorsdags pointdeling mod HB Køge skal i morgen revancheres, når De Kongeblå tager en tur til Roskilde Idrætspark, hvor FC Roskilde byder op til dans i Bet25 Ligaens 23. spillerunde. Værterne er kommet godt fra start i dette forår, hvor de lagde ud med imponerende sejre på 3-1 og 2-1 over Vendsyssel og HB Køge, men så blev det til gengæld også hverdag i seneste runde, da FC Helsingør besejrede Anders Theils tropper med 2-0. Det efterlader klubben fra domkirkebyen på rækkens niendeplads, hvor de står noteret for 24 point i 22 kampe, og dermed er de stadig pænt isoleret fra den tætte oprykningsstrid.
Roskildes 0-2-nederlag til Helsingør fandt sted hjemme på Roskilde Idrætspark, hvor morgendagens opgør som sagt også spilles, og her har Ørnene ikke ligefrem været overbevisende i denne sæson. Fire sejre, tre uafgjorte og fire nederlag er det således blevet til indtil nu, men Roskilde-spillerne kan i stedet glæde sig over, at de vandt, senest de to hold krydsede klinger i det midtsjællandske. Den kamp fandt sted i efteråret i 8. spillerunde, hvor De Kongeblå måtte se sig besejret 2-0 på scoringer i anden halvleg af Jan Kristiansen og Bajram Fetai.
De to tidligere Superliga-spillere er bare to af Roskilde-truppens prominente navne, der også tæller folk som Mikkel Thygesen, Jesper Bech og Anders Møller Christensen samt de tidligere Lyngby-spillere Valon Ljuti og Martin Andersen. Derudover går meget af Roskildes spil igennem den lille 10’er Mikkel Nøhr Christensen, som har fået en flot start på foråret med to scoringer i de første tre kampe, og sammen med topscorer Fetai er han nok manden, der skal holdes ekstra godt øje med, hvis ikke De Kongeblå skal gøre det alt for svært for sig selv i morgen eftermiddag.
Her kommer redningsmanden fra torsdagens 1-1-deler mod HB Køge, Lars Brøgger Hansen, tilbage til sin gamle hjemmebane, som han forlod ved årsskiftet, og han kan sammen med holdkammeraterne glæde sig over at have anfører Mathias Tauber tilbage i truppen efter overstået karantæne. Han glider ind i truppen i stedet for Thomas Guldborg Christensen, der vikarierede i midterforsvaret skærtorsdag. Også Daniel Jensen glider ud af truppen og det for at gøre plads til den sydafrikanske kantspiller Surprise.
Peter Munch Larsen passer fløjten i morgendagens opgør på Roskilde Idrætspark, som fløjtes i gang klokken 13.45.
Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 21. Mikkel Rygaard, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher, 30. Lars Brøgger.