De Kongeblå måtte nøjes med 1-1 mod HB Køge

Indskifterne reddede et point til sidst
Indskiftede Lars Brøgger Hansen og Jeppe Kjær sikrede i forening De Kongeblå 1-1 mod HB Køge, efter gæsterne ellers havde bragt sig foran
Der var skærtorsdag eftermiddag lagt op til endnu et brag af en kamp i Bet25 Ligaen, da Lyngby Stadion dannede ramme for mødet mellem De Kongeblå og HB Køge. Gæsterne har under den nye cheftræner Henrik Lehm vist flotte takter indtil videre i foråret, og med den gode start blander Svanerne sig for alvor i det tætte oprykningsræs. Der ventede altså Lyngby-spillerne en på papiret svær opgave, og det blev tydeliggjort gennem store dele af dagens opgør.
De Kongeblå kom ellers fint ud af starthullerne, og allerede i løbet af de første tyve minutter resulterede det i flere gode muligheder. Frederik Gytkjær noterede sig for to fine afslutninger, hvor den ene blev pareret af HB Køge-keeper Frederik Due, mens den anden gik i sidenettet, og ikke længe efter testede Michael Lumb så igen Frederik Due med et udmærket langskud. Halvlegens største chance tilfaldt imidlertid Jesper Christjansen, som på forarbejde af Mikkel Rygaard og Danilo Arrieta fik en god mulighed på kanten af feltet, men desværre sendte midtbaneslideren kuglen forbi mål.
Herefter kom HB Køge bedre med i opgøret, og efter lidt mere end tyve minutters spil kom Andreas Larsen for første gang i aktion med hænderne, da Marc Rochester forsøgte sig med et langskud. Samme scenarie udspillede sig igen lidt senere, men derudover var der ikke det store at berette om fra resten af første halvleg, der i store perioder bar præg af stor respekt holdene imellem. De to mandskaber gik derfor til pause uden scoringer.
Som det var tilfældet i første halvleg kom De Kongeblå også bedst ud til de resterende 45 minutter, og der gik ikke længe, før det var lige ved at give pote. Frederik Gytkjær fik fra baglinjen sendt et fint indlæg ind foran, men en helt fri Jesper Christjansen kom endnu en gang en smule for sent, og derfor gik hans hovedstødsafslutning forbi kassen. Få minutter senere fik HB Køge så tilkendt et hjørnespark, og her kunne en helt fri Marc Rochester lidt ufortjent heade gæsterne i front 1-0.
Lyngby-bænkens reaktion på føringsmålet kom prompte, og inden for ti minutter blev både Jeppe Kjær, Jesper Blicher og Lars Brøgger Hansen således sendt i aktion i en offensiv satsning. Det var lige ved at resultere i en udligning med tyve minutter igen, da Jeppe Kjær fik en lidt tilfældig chance, som han desværre sendte snert forbi den ene opstander med en venstrebensflugter – den lille angriber var imidlertid ikke færdig med at skabe problemer for HB Køge-defensiven.
Omtrent fem minutter senere fik han nemlig tid og plads til at trykke af på kanten af feltet, og da afslutningen tog foden af stolpen var en anden indskifter, Lars Brøgger Hansen, hurtigt over returen. Tæt under mål og med ægte målscorerinstinkt sendte den store angriber 1-1-scoringen i kassen i sin første hjemmebaneoptræden og endda tilmed på sin første berøring i kampen. Resten af opgøret sad De Kongeblå fuldstændigt på, men til trods for et par halvfarlige hjørnespark, et fint Jesper Blicher-langskud og en appel for straffespark på Jeppe Kjær i de absolut døende sekunder, måtte Lyngby-spillerne tage til takke med endnu en 1-1-deler hjemme på Lyngby Stadion, selvom der var chancer til alle tre point.
De Kongeblå har med pointdelingen otte point ned til de nærmeste forfølgere fra AC Horsens og ti point ned til Vejle på fjerdepladsen.
Match Facts:

Lyngby BK – HB Køge 1-1 (0-0)
0-1 Marc Rochester (58), 1-1 Lars Brøgger Hansen (78)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK) – 6. Mads Gabel (<-> 30. Lars Brøgger Hansen (77)), 2. Thomas Guldborg Christensen, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 7. Jesper Christjansen, 14. Philip Rasmussen – 9. Lasse Fosgaard, 21. Mikkel Rygaard (<-> 15. Jeppe Kjær (64)), 11. Danilo Arrieta (<-> 29. Jesper Blicher (74)),  – 26. Frederik Gytkjær
Ikke benyttet:
1. Viktor Noring (GK), 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer Nielsen, 25. Daniel Jensen
Advarsler:
Jesper Christjansen – Lyngby BK