U15-talenterne åbner foråret søndag morgen hjemme mod Brøndbyernes IF

Foto: fodboldbilleder.dk

U15 klar til forårspremiere mod Brøndby
U15-talenterne åbner i morgen tidlig forårssæsonen på hjemmebane mod Brøndbyernes IF, og De Kongeblå er helt klar til kamp om point efter en opstart med flere forskellige fokuspunkter
Mens både A-truppen og U17- og U19-talenterne er godt i gang med deres respektive turneringer, mangler U13-U15 stadig at sparke foråret endeligt i gang. Det bliver der imidlertid lavet om på i morgen, hvor U15-talenterne klokken 09.20 hjemme på Lyngby Stadion spiller den første af ti kampe i forårssæsonen, som strækker sig frem til slutningen af juni. Morgendagens modstander er Brøndbyernes IF, som allerede i sidste weekend lagde fra land i ligaregi med en 2-1-sejr over FC København.
På papiret venter der altså De Kongeblå en svær opgave mod Vestegnsklubben, men det kan de lige så godt vænne sig til, for det ser ud til at blive historien de næste tre måneders tid. Det skyldes, at U15-talenterne i efteråret – netop i selskab med blandt andet Brøndbyernes IF og FCK – sluttede på en flot andenplads blandt 13 hold, og det har sikret dem en plads blandt top 6 her i foråret, som ud over de allerede nævnte hold desuden tæller HB Køge, Farum BK og Slagelse B&I.
For at være helt klar til disse opgør har U15-holdet naturligvis været gennem en opstart med masser af træningspas og -kampe. Her er truppens nye spillere blevet kørt i stilling, og der er blevet arbejdet med forskellige facetter af spillet, så aftalerne er fuldstændig på plads allerede i morgendagens forårspremiere:
”På træningsbanen har vi i særdeleshed arbejdet med vores boldbesiddelse, hvor vi gerne vil være endnu mere afklarede i vores overgange fra de forskellige faser, og så har vi desuden arbejdet på vores omstillingsspil, som har set lovende ud gennem hele opstarten. Vi glæder os derfor til turneringsstart, fordi det er kampe, hvor vi bliver matchet på et godt niveau, men vi er samtidigt også afklarede med, at vi ikke skal til at lave en helt masse om, fordi der pludselig er point på spil,” fortæller U15-holdets træner, Mads Kristensen.
De Kongeblå skal henover foråret møde rækkens øvrige modstandere én gang på ude- og hjemmebane, og selvom fokus på U15-niveau i høj grad er på at udvikle spillerne både fodboldmæssigt og menneskeligt, så er det ikke utænkeligt, at de unge talenter igen kan blande sig i toppen – ligesom det var tilfældet i efteråret:
”Fokusset fra os trænere er fortsat på at uddanne dygtige fodboldspillere, og formår vi at bevare snuden i samme spor som i efteråret, så bliver vi igen et hold, som kommer til at lave gode, stabile præstationer i forårsturneringen,” slutter Mads Kristensen, der sammen med spillerne og resten af trænerstaben på fredag tager til Pordenone i Italien for at deltage i en træningsturnering.