U17 og U19 tager lørdag eftermiddag imod Randers Frejas ditto

Foto: fodboldbilleder.dk

Kronjyder er talenternes næste udfordring
U17 jagter fortsat første sejr i foråret, mens U19 kan udbygge sin gode stime, når Randers Freja i morgen eftermiddag kigger forbi Lyngby Stadion til et dobbeltopgør
For tredje weekend i træk skal De Kongeblås U17- og U19-hold ud i en dobbeltkamp, når de i morgen tager imod Randers Freja hjemme på Lyngby Stadion. For de ældste talenters vedkommende er opgøret en kærkommen mulighed for at fortsætte forårets fine stime, der har kastet fire point af sig i to kampe, mens U17’s skadesplagede trup skal forsøge at rejse sig efter tre nederlag i træk.
U19 kan avancere yderligere
U19-talenternes 2016 har været tæt på perfekt med fem sejre af seks mulige i opstartens træningskampe og, som nævnt, fire point i de første to ligakampe i år. Den ubesejrede stime kan fortsætte i morgen mod Randers Freja, og tager man et kig på tabellen, tyder det bestemt på, at der er gode muligheder for at forlænge stimen en rum tid endnu. Kronjyderne er nemlig næstsidst i U19 Ligaen, hvor de står noteret for seks point i 13 kampe, og de er således tre placeringer efter De Kongeblå, der på rækkens ottendeplads har 12 point for 13 kampe.
Ud fra tabellen er Randers-mandskabet altså underdog i morgendagens opgør, men kigger man på de to holds formbarometer, tegner der sig et mere lige billede af mødet. Kronjyderne har i foråret allerede spillet tre ligakampe, hvilket har udartet sig i én sejr, én uafgjort og et enkelt nederlag mod henholdsvis AGF, OB og FC Midtjylland og med tanke på, at De Kongeblås seneste møde med randrusianerne endte 3-3, skal Lyngby-talenterne spille op til den seneste tids niveau for at skaffe alle tre point. Gør de det, kan de overtage rækkens syvendeplads fra Vejle, der er et enkelt point foran.
U17 søger oprejsning
På U17-siden er situationen noget nær den stik modsatte, for her er talenterne kommet skidt i gang med foråret. De tre hidtidige kampe er således endt med tre nederlag, hvor det end ikke er lykkedes De Kongeblå at score, men med til den historie hører dog også, at U17-holdet har været hårdt plaget af skader og fravær i andre henseender. Til morgendagens kamp er Oliver Bjerregaard eksempelvis tilbage efter at have været afsted med U16-landsholdet, og samtidig er topscorer Emilio Simonsen igen til rådighed efter to kampes karantæne, som han fik tildelt efter sin udvisning i forårspremieren.
På trods af den pointmæssigt dårlige start på foråret kan U17-mandskabet glæde sig over, at de endnu er med i rækkens øverste halvdel, og selvom første- og andenpladsen ser ud til at være uden for rækkevidde, er De Kongeblå stadig blot tre point fra tredjepladsen. Længere nede i tabellen finder man Randers Freja, der på 12. pladsen står noteret for 13 point i 15 kampe og tilmed ikke har vundet i de seneste otte ligakampe, så det er i den grad to mandskaber, der søger oprejsning i morgendagens opgør på Lyngby Stadion.
U19 starter som sædvanligt ud klokken 13.00, mens U17 følger trop ikke længe efter sidste fløjt i den kamp, nærmere bestemt klokken 15.15.