Rasmus Beyer er på ny udtaget til U16-landsholdet

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-talent udtaget til svære landskampe

Rasmus Beyer er udtaget til U16-landsholdets træningsturnering i Amsterdam, hvor Frankrig, Holland og Italien er modstanderne

Det danske U16-landshold skal om et par uger på nogle svære opgaver, når de skal møde fodboldmastodonterne Frankrig, Holland og Italien i en træningsturnering i Amsterdam. Et af de 20 udvalgte talenter til at forsvare de danske farver ved den lejlighed er Lyngbys Rasmus Beyer, der til daglig repræsenterer klubbens U17-hold.

15-årige Rasmus Beyer er ikke ukendt i landsholdssammenhæng, for i slutningen af januar var han en del af U16-landsholdets træningslejr i Tyrkiet, mens hans tilbage i oktober måned fik sin hidtil eneste optræden i den rød-hvide trøje i et 3-1-nederlag til Ungarn. Nu får den unge midtbanespiller så altså mulighed for at føje yderligere tre u-landskampe til sit cv, såfremt han får spilletid i alle tre kampe.

U16-landsholdet drager mod Amsterdam den 7. marts, og allerede den 9. klokken 16.00 venter Frankrigs U16-landshold på Sportpark Duinwetering i Noordwijk. Om aftenen den 11. er turen så kommet til de hollandske værter, inden Italien er sidste modstander den 13. marts ved middagstid – også de to kampe spilles på Sportpark Duinwetering.

Samme dag som Italien-kampen vender de unge talenter snuden hjemad mod Danmark, men allerede en måned senere får de mulighed for at mødes igen. Her er nemlig arrangeret en træningssamling i Tilst som forberedelse til en UEFA-turnering i Polen den 17.-22. maj. Truppen til disse to begivenheder er dog endnu ikke fastlagt.