Fysiske tests afslører positive takter

foto: Lyngby Boldklub
Fortsat fysisk fremgang i spillertruppen

Lyngby-spillerne viste igen gode takter, da den fysiske trænerstab gennemførte årets anden yoyo-biptest. Fysisk træner Mikkel Marker er imponeret.

Da Lyngby-spillerne vendte hjem fra juleferie var det til en række fysiske tests. De afslørede at spillerne hos De Kongeblå havde taget budskaberne om mindre flæskesteg i julen til sig, og resultaterne afslørede en række spillere som både var gået ned i vægt og fedtprocent.

Testene blev foretaget blandt de spillere, som er klar til at spille. Og resultaterne viser endnu engang flotte forbedringer på spillernes fysiske formåen – i denne test specifikt evnen til kontinuerligt at løbe. Det glæder naturligvis Lyngby Boldklubs fysiske træner Mikkel Marker:

”Resultaterne er beviser for, at spillerne fortsætter med at tage de rigtige valg uden for banen og at de nu bliver belønnet for, at de har en rigtig fornuftig tilgang til at leve som fodboldspillere. Niveauet er højere end jeg havde håbet på på nuværende tidspunkt i pre-season” fortæller Mikkel Marker.

Mads Kaalund er, akkurat som i testen kort efter nytår, fortsat truppens bedste langdistanceløber, men nu er der voldsom konkurrence fra især Surprise, der har løftet sig voldsomt og nu ånder Kaalund i nakken. På tredjepladsen over løb blandt de testede spiller kommer Michael Lumb og Frederik Gytkjær, men der var generelt gode stigninger over hele linjen.

Cheftræner David Nielsen er da også tilfreds med resultaterne: ”Vi kan jo altid løfte os yderligere, men vi er godt på vej. Det bliver et krævende forår, hvor vi skal præstere optimalt for at lykkes, og det budskab er forstået vurderet ud fra den her test. Så stor ros til hele trænerstaben og til spillerne for at vi sort på hvidt kan se at vi har flyttet os” fortæller David Nielsen.

Perspektiverne er med andre ord gode, og selvom man ikke kan konkludere eller entydigt regne med, at testresultaterne også vil udmønte sig i en forbedret forårssæson contra efteråret, så synes Mikkel Marker alligevel at resultaterne viser en klar udvikling:

”De fysiske forudsætninger for at levere et bedre forår end det efterår vi lige har været igennem, de er selvfølgelig til stede. Men at konkludere og pege for meget på hvordan foråret kommer til at gå, det skal man passe på med. Det man dog kan sige er, at de spillere vi testede i dag, de viser at de har rigtigt gode forudsætninger for at komme op på det høje fysiske niveau, som der kræves og som vi forventer. Både i toppen af 1. Division og i Superligaen, hvor vi forhåbentlig skal op efter sommerferien” lyder det fra Mikkel Marker.

Testens dårligste mand? Ja det var såmænd cheftræner David Nielsen, der havde taget udfordringen op.