Venstrebacken har underskrevet en ny kontrakt

foto: fodboldbilleder.dk.
Casper Højer Nielsen i Lyngby Boldklub til 2018

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med forsvarsspilleren Casper Højer Nielsen, der har sat sin underskrift på en aftale frem til sommeren 2018.

Den oprindelige kontrakt med unge Casper Højer Nielsen udløb egentlig til sommer, men den 21-årige venstre back har udviklet sig så meget i efteråret at parterne allerede nu er enige om at samarbejdet skal række længere end det. Derfor har Casper Højer Nielsen og Lyngby Boldklub i dag underskrevet en ny aftale, der binder 21-årige Højer frem til sommeren 2018. Det er en aftale, som cheftræner David Nielsen er stærkt tilfreds med:

”Vi syntes Casper har været igennem en rigtig positiv udvikling siden i sommer. Han har taget nogle store skridt, og han indgår i et rigtigt sundt konkurrenceteam med Michael Lumb, hvor han har taget konkurrencen godt op og rykket sig på mange parametre både på og uden for banen. I de kampe han har spillet, har han også vist et højt niveau, så vi har alt i alt set rigeligt til, at vi syntes det var naturligt at forlænge med Casper her og nu” fortæller David Nielsen.

Casper Højer erklærer sig naturligt nok tilfreds med sin nye aftale. Selvom Lyngby i Michael Lumb hentede kompetent konkurrence til Højers position i sommer, så er den 21-årige tidligere FCK og Brønshøj-spiller godt tilfreds med livet i Lyngby Boldklub, hvor han udvikler sig hver eneste dag.

”Jeg er glad for at være i Lyngby, og jeg er glad for at være en del af klubbens planer og ambitioner. Jeg føler jeg rykker mig udviklingsmæssigt både på og uden for banen, så jeg er rigtig glad for, at den dialog vi startede før jul, nu har resulteret i at vi er enige om en kontraktforlængelse” fortæller Casper Højer.

Casper Højer Nielsen kom til Lyngby i sommeren 2014 efter et lejeophold hos Brønshøj. I Højers første sæson blev det til 25 kampe for De Kongeblå, der i efteråret sendte Højer i kamp 9 gange – 5 gange i 1. Division og 4 gange i DBU Pokalen. Efteråret bød også på backens første mål på seniorniveau, da han i pokalkampen mod Esbjerg tordnede bolden i mål direkte på frispark – et mål, der siden blev kåret til 2015s bedste Lyngby-scoring. Højer fordoblede siden sin måltotal ved at score på straffespark mod Helsingør.

Den nye kontrakt med Casper Højer Nielsen løber frem til 30. juni 2018.