Lyngby har hentet forstærkninger til angrebet

Lars Brøgger Hansen ny mand i Lyngby

Lyngby Boldklub har styrket offensiven med den fysisk stærke angriber Lars Brøgger Hansen, der skifter transferfrit til De Kongeblå fra FC Roskilde.

Selvom transfervinduet er smækket i har Lyngby Boldklub handlet og sikret sig forstærkning til de forreste geledder. Angriberen Lars Brøgger Hansen skifter til De Kongeblå, der har hentet den 1,93 meter høje angriber i FC Roskilde, hvor han er noteret for 8 mål i efteråret. Cheftræner David Nielsen glæder sig over tilgangen, der giver trænerteamet flere muligheder for at variere det offensive spil:

”Lars Brøgger giver os flere strenge at spille på i et spændende forår. Han er en klassisk boksspiller, der fylder fantastisk godt i feltet, og han har vist at han kan score mål på det her niveau. Lars har alle de fysiske forudsætninger for at blive en rigtig dygtig fodboldspiller, og vi tror på at han i vores fuldtidssetup og med den rette vejledning kan tage nogle kvantespring her i foråret. Så vi glæder os over at få ham ind på holdet” fortæller David Nielsen.

Lars Brøgger selv havde nærmest ingen betænkningstid i forhold til skiftet til Lyngby. Angriberen sagde mere eller mindre ja på stående fod, og nu vil den høje boksspiller bide sig fast på holdet: ”Jeg skal ud og give den gas, og jeg skal give noget konkurrence til de angribere, der er i truppen i forvejen. Jeg valgte ikke at forlænge med FC Roskilde, fordi jeg søgte nogle større udfordringer, så når den bedste klub i 1. divisions henvender sig, så var der ikke så meget at rafle om. Jeg sagde ja med det samme efter at have snakket med David” fortæller Lars Brøgger.

28-årige Lars Brøgger Hansen har i sin Roskilde-karriere spillet 74 kampe, hvilket har resulteret i 34 scoringer. Den høje angriber, der også har en fortid hos blandt andre HB Køge, Rishøj og HIK, har i første omgang underskrevet en aftale frem til sommer – en aftale, der træder i kraft så snart det nødvendige papirarbejde og tilladelser fra DBU foreligger.