Kantspilleren skifter til de blå-gule med øjeblikkelig virkning

foto: fodboldbilleder.dk
David Boysen skifter til Brøndby

Lyngby Boldklub har solgt topscorer David Boysen til Brøndby IF, der henter offensivspilleren med øjeblikkelig virkning.

Efter 129 kampe hos De Kongeblå over to perioder er David Boysen nu, foreløbigt, fortid i klubhuset på Lundtoftevej. Kantspilleren har i dag sat sin underskrift på en kontrakt med Brøndby IF, der har købt Boysen fri knap seks måneder før kontraktudløb.

”David har sammen med hele holdet spillet et flot efterår, og det er absolut ingen overraskelse, at der er kommet bud fra større klubber end os. Han har været en del af en ekstremt potent offensiv, der har leveret på højt niveau, og han har i den grad vist den bedst mulige udgave af sig selv. Derfor får han nu muligheden for at spille i en stor klub i Superligaen, og vi ønsker ham alt mulig held og lykke i Brøndby” fortæller cheftræner David Nielsen, der erkender at det ikke var 'Plan A' at sende kantspilleren til de blå-gule fra Vestegnen:

”David har et superstjerne-gen og en superstjerne-mentalitet, han spillede et godt efterår, han scorede mange mål og han var samtidig del af et succesfuldt hold. Så selvfølgelig havde vi gerne beholdt David, og hverken vi eller David Boysen har været på markedet efter en aftager. Slet ikke. Men vi er stadig en udviklingsklub, og David har været her i noget tid, hvor han har udviklet sig meget. I det lys er Brøndby er en flot og rigtig mulighed for ham” fortæller David Nielsen.

David Boysen selv bekræfter, at det bestemt ikke var planen at forlade Lyngby i dette transfervindue. Så selvom Boysen glæder sig til udfordringerne i Brøndby, så er det alligevel med en vis portion vemod at kantspilleren tager sin afsked: ”At forlade Lyngby er bestemt ikke nemt, for klubben betyder meget for mig” fortæller David Boysen og fortsætter:

”Det var ikke planen, at jeg skulle skifte i dette vindue, og jeg har takket nej til flere forskellige spændende ting, fordi jeg hellere ville fortsætte her. Men den her mulighed hos Brøndby kan jeg ikke sige nej til. Jeg håber at folk i og omkring klubben forstår mit valg. Jeg har kun positivt at sige om Lyngby Boldklub, og jeg ønsker klubben alt det bedste i fremtiden. Jeg glæder mig til at følge holdet og besøge Lyngby Stadion til de afgørende oprykningskampe i foråret” fortæller David Boysen.

David Boysen kom til Lyngby fra naboerne AB i vinteren 2011. For Lyngby blev det sidenhen til 129 kampe og 36 mål i de kommende fem år – kun afbrudt af en kort afstikker til Viborg, hvor han i seks måneder i foråret 2014 fik otte Superliga-kampe. I sommeren samme år vendte Boysen tilbage til Lyngby og blev siden kåret til årets spiller i 1. Division to år i træk. I indeværende sæson er det blevet til 11 scoringer i 18 kampe.