Få overblikket over Lyngbys vinteraktiviteter her

foto: fodboldbilleder.dk
Overblik: Træningskampe i forårssæsonen 2016
Opstartsprogrammet for Lyngby Boldklubs Bet25 Liga-mandskab er fastlagt, og det indbefatter seks træningskampe og en træningslejr i Tyrkiet.
Lyngby-spillerne er fortsat på velfortjent juleferie efter en flot efterårssæson, men til foråret skal førstepladsen forsvares, og det kræver selvfølgelig optimal forberedelse. For at sikre det starter De Kongeblå allerede ud med træningskampe midt i januar, så truppen er helt klar til første forårskamp i Bet25 Ligaen mod Skive den 13. marts. Træningen starter imidlertid allerede 7. januar med fysiske tests.. 11. januar er første dag med bolden for fødderne.
Den 16. januar spilles den første træningskamp i 2016, når 2. divisionsklubben HIK kommer på besøg på Lyngby Stadion. Knap en uge senere gælder det så Esbjerg på udebane, og den 30. januar skal De Kongeblå møde Superliga-duksene fra FC København. I februar er der kun to træningskampe på programmet på dansk jord, for her skal Lyngby-mandskabet en uge til Tyrkiet på træningslejr i slutningen af måneden. Inden skal De Kongeblå dog lige møde den svenske klub Trelleborgs FF og ligakonkurrenterne FC Roskilde hjemme på Lyngby Stadion. Sidste træningskamp er ugen forinden sæsonpremieren, hvor en anden ligakonkurrent, Næstved, kommer på besøg.
I alt venter altså seks træningskampe på dansk jord, hvor modstanderen er af forskellig karakter. Det er da også et helt bevidst valg, selvom der har været udfordringer i planlægningen, fortæller assistenttræner Thomas Nørgaard:
”Vi starter ud mod en lidt blødere modstander i HIK, som godt nok er er dygtigt hold, men hvor vi også må forvente at kunne få en halvleg i benene til det meste af truppen. Derefter kommer der så to lidt sværere modstandere. Det har fra starten været en prioritering for os at komme til at møde Superliga-modstandere, men da Superligaen starter før 1. division, og holdene derfor er på træningslejr forskudt fra os, har vi været nødsaget til at spille mod dem tidligt i opstarten,” siger assistenttræneren og fortsætter:
”Så har vi planlagt at møde en svensk modstander i Trelleborg, som giver noget andet, fordi det er et hold, vi ikke er vant til at måle os imod. De to sidste kampe på dansk grund er så mod vanlige modstandere i først Roskilde og derefter Næstved, som vi møder relativt sent i forårssæsonen, og derfor giver det god mening at møde dem en uge før sæsonstart, også fordi de et eller andet sted er på et niveau som det, der venter i den første ligakamp,” slutter Thomas Nørgaard.
Lyngbys aktiviteter – Vinter 2016:
7. januar – Fysiske tests
11. januar – Første træningsdag
16. januar kl. 12.30 vs. HIK (H
22. januar kl. 14.00 vs. Esbjerg (U)
29. januar kl. 12.30 vs. FCK (U) – NB: Kampen spilles uden tilskuere.
7. februar kl. 12.30 vs. Trelleborg (H)
13. februar kl. 12.30 vs. FC Roskilde (H)
22. februar – 29. februar Træningslejr, Tyrkiet
6. marts kl. 12.00 vs. Næstved (H)