20 mand tager turen til Monjasa Park

foto: fodboldbilleder.dk
De Kongeblå søger revanche i Fredericia
David Nielsens Lyngby-mandskab har revanche til gode, når de i morgen eftermiddag får mulighed for at slutte efteråret af med en sejr over FC Fredericia.
Det sidste kapitel i Lyngby Boldklubs flotte efterårssæson skrives i morgen eftermiddag, når De Kongeblå besøger FC Fredericia på Monjasa Park i Bet25 Ligaens 19. spillerunde. Kampen er sandsynligvis begge holds sidste inden den lange vinterpause, og der er som sædvanligt vigtige point på spil i toppen af rækken, hvor Lyngby-vikingerne lige nu har to point ned til Vendsyssel på andenpladsen med en kamp i hånden, mens Fredericia har syv point op til AC Horsens på den rigtige side af oprykningsstregen.
Hvor morgendagens kamp med sikkerhed er De Kongeblås sidste i efteråret, kan Fredericia risikere at skulle spille én gang mere, efter deres opgør sidste weekend mod FC Roskilde blev udsat grundet det omfattende snevejr. Den kamp mangler endnu at blive fastlagt, men det er alligevel langt fra østjydernes eneste bekymring. I starten af ugen kunne de nemlig meddele, at cheftræner Ove Pedersen var blevet købt fri af sin kontrakt af Superliga-klubben Hobro, og derfor står hans assistenttræner, Morten Dahm Kjærgaard, i spidsen for holdet, når bolden i morgen ruller på Monjasa Park.
Netop Fredericias hjemmebane er ellers ikke den primære årsag til, at klubben lige nu befinder sig på en femteplads i Bet25 Ligaen. De seneste fem hjemmebanekampe har således blot resulteret i tre point, som alle er kommet gennem uafgjorte resultater mod Helsingør, HB Køge og Silkeborg, mens det i de to resterende kampe blev til nederlag mod Vendsyssel og Vejle. Man skal derfor helt tilbage til den 23. august for at finde Fredericias seneste hjemmebanesejr, men her vandt de til gengæld også 3-1 over De Kongeblå i en vindblæst affære.
Den sejr var desværre ikke en sjældenhed, for når man kigger på de to klubbers indbyrdes statistik, har Fredericia et godt tag på De Kongeblå. I de seneste fem møder har Fredericia nemlig vundet fire, mens et enkelt opgør er endt uafgjort, og man skal derfor helt tilbage til efteråret 2013 for at finde seneste Lyngby-sejr. Til gengæld har Fredericia ikke vundet de seneste tre ligakampe og med tanke på deres dårlige hjemmebanestime med fem kampe uden sejr, er alt åbent forud for morgendagens opgør, hvor De Kongeblå skal forsøge at bygge videre på 1-0-sejren over Vejle for halvanden uge siden.
I den kamp blev Mads Gabel udvist, og derfor er han naturligvis ikke en del af truppen til morgendagens kamp – til gengæld er hans umiddelbare erstatning, Jeppe Brandrup, blevet sin skade kvit, ligesom også Dennis Sørensen er med igen. Truppen tæller i alt 20 mand, hvoraf to sorteres fra en time før kick-off.
Lyngbys trup mod FC Fredericia:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.