Lasse Fosgaard og Jeppe Kjær på tavlen i 2-0-sejr

foto: fodboldbilleder.dk
Ti gode minutter grundlagde Lyngby-sejr
De Kongeblå fortsatte her til aften deres ubesejrede stime med en 2-0-sejr på hjemmebane over Næstved. Kampen blev allerede afgjort i de første ti minutter, hvor Jeppe Kjær og Lasse Fosgaard nettede.
David Nielsens Lyngby-mandskab skulle her til aften forsøge at holde fast i Bet25 Ligaens førsteplads, da oprykkerklubben Næstved gæstede Lyngby Stadion. De to hold krydsede senest klinger for halvanden måneds tid siden på samme græs, og her sejrede De Kongeblå 3-1 – en sejr, der kickstartede Lyngby-mandskabets stime på syv ubesejrede ligakampe i streg før dagens opgør. Skulle den stime udbygges – og gerne med en sejr – krævede det imidlertid en dedikeret indsats mod et defensivt stærkt Næstved-mandskab, og dedikation var lige præcis, hvad David Nielsens tropper kom ud af omklædningsrummet med.
Det gav pote allerede efter tre minutters spil, da Michael Lumb og David Boysen på vanlig vis kombinerede sig igennem i venstre side. Sidstnævnte trak ind i banen, og da hans flotte afslutning tog stolpen og gik i spil igen, var Jeppe Kjær og hans målnæse selvfølgelig lynhurtigt over returen, som sikkert blev sparket i kassen til kongeblå 1-0-føring. Dermed har den lille angriber nettet i sine seneste fire optrædener og desuden scoret syv mål i de seneste seks kampe. Efter føringsmålet fortsatte Lyngby-mandskabet ufortrødent deres pres mod gæsternes mål, og endnu en gang stod Lumb og Boysen bag en pæn mulighed, som kastede et hjørnespark af sig. Her gjorde De Kongeblå brug af en kort variant, som endte på kanten af feltet hos Danilo Arrieta, hvis langskud blev pareret på tværstangen af Næstved-keeper Sebastian Olsen. Returen sparkede Lasse Fosgaard over mål via en Næstved-berøring, men han tog revanche på Lumbs efterfølgende hjørnespark, som han flot steg til vejrs og stangede i mål.
2-0-målet satte en lille dæmper på De Kongeblås energiniveau, og langsomt begyndte gæsterne at komme bedre med i opgøret. Alligevel skulle man helt hen i nærheden af den halve time, før de for alvor viste tænder. Først fik Samuel Adjei en lidt tilfældig chance i feltet, som Viktor Noring flot kom ud og fik blokeret, og kort efter var den store svensker så igen årvågen, da han kom i vejen for Stefan Nygaard Hansen, som havde opsnappet Lyngby-anfører Mathias Taubers lidt sløsede tilbagelægning. Resten af halvlegen forløb uden de store tilbud og med en verbalt aktiv David Nielsen på sidelinjen, som lod sig forstå, at hans mandskab hurtigst muligt skulle tilbage i gearet fra de første ti minutter af opgøret.
Det lykkedes imidlertid ikke fra anden halvlegs start, og lad det være sagt med det samme: De sidste 45 minutter vil bestemt ikke gå over i Lyngbys historie, for det blev lidt af en ørkenvandring. Der skulle således gå en halv time af anden halvleg, før en reel målchance opstod, og så var det endda gæsterne, der var farlige. Stefan Nygaard Hansen blev spillet helt fri, og fra en spids vinkel flugtede angriberen bolden forbi en sagesløs Viktor Noring, som heldigvis blev reddet af tværstangen bag ham. I minutterne efter forsøgte David Boysen sig med et par langskud uden held, men med ti minutter tilbage af opgøret var han alligevel lige ved at udbygge føringen på en flad, lumsk afslutning fra kanten af feltet.
Mod slutningen havde Næstved et par halve muligheder og en pæn chance til Mathias Johannsen, men rigtig farligt blev det aldrig, og Lyngby-mandskabet kunne derfor fejre en 2-0-sejr, hvilket cementerer deres førerposition i Bet25 Ligaen med 35 point for 16 kampe. I morgen og i løbet af weekenden afvikles de resterende kampe i rækken, men indtil da kan man nyde, at Lyngby er alene i front, før de tre sidste kampe i efteråret.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – Næstved 2-0 (2-0)
1-0 Jeppe Kjær (3), 2-0 Lasse Fosgaard (10)
Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 3. Michael Lumb – 14. Philip Rasmussen (<-> 19. Dennis Sørensen (75)), 7. Jesper Christjansen – 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta (<-> 22. Bror Blume (70)), 21. David Katz Boysen – 15. Jeppe Kjær (<-> 8. Oke Akpoveta (83))
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 10. Surprise, 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer Nielsen
Advarsler:
Lasse Fosgaard og Mathias Tauber – Lyngby BK