Spændende Lyngby-trup skal op mod AaB

Svær pokalopgave venter talentfuldt Lyngby-hold
Så er det igen blevet tid til pokalfodbold, og for anden runde i træk foregår det på Lyngby Stadion, hvor Superligaklubben AaB denne gang kommer på besøg.
Opgøret finder sted i morgen aften i rendyrket Champions League-stemning med kampstart klokken 20.45, og selvom niveauet ikke er helt derefter, er det trods alt stadig noget af det bedste, som Fodbolddanmark kan byde på. Gæsterne fra Aalborg vandt nemlig pokalturneringen så sent som i 2014, hvor de også hjemtog det danske mesterskab, og det er derfor ikke hvilken som helt modstander, der kigger forbi Lyngby Stadion denne sene oktoberaften i DBU Pokalens ottendedelsfinale.
Det er imidlertid et slagent AaB-mandskab, De Kongeblå skal møde, for i weekenden led nordjyderne et 3-0-nederlag på udebane til FC Nordsjælland. Før den kamp havde de ellers vundet 2-1 over Esbjerg og hele 5-0 over SønderjyskE, mens det i seneste runde i DBU Pokalen blev til en overbevisende 4-0-sejr over Danmarksserieklubben Lystrup IF. Nu er det så op til Lyngby-drengene at sørge for, at morgendagens gæster ikke finder hurtigt tilbage til sejrsstimen, og kigger man på de seneste opgør mellem de to klubber, virker den opgave pænt realistisk.
De Kongeblå har således vundet to af de seneste tre indbyrdes opgør, og selvom de alle fandt sted i 2011/12-sæsonen, er det værd at tage med i overvejelserne. Omvendt vil AaB måske skæve til statistikken lidt længere tilbage, for de to Lyngby-sejre er faktisk de eneste i de seneste ti opgør mod nordjyderne. De resterende otte er alle endt med AaB-sejre, men på nær en 7-0-lussing for mere end 13 år siden har ingen af holdene formået at vinde med mere end to mål. Noget kunne altså tyde på et tæt opgør, men det lader alligevel ikke til, at det ender i forlænget spilletid. Ingen af de seneste ti indbyrdes opgør er nemlig endt uafgjort, og i 13 Superligakampe i denne sæson har AaB kun spillet uafgjort en enkelt gang, mens Lyngby har to uafgjorte i 14 Bet25 Liga-kampe.
AaB-cheftræner Lars Søndergaard stillede i weekenden med stærkest mulige hold mod FC Nordsjælland, hvor kun en skadet Frederik Børsting og den karantæneramte anfører, Rasmus Würtz, ikke var at finde i truppen. Samtidig har Søndergaard indtil videre i DBU Pokalen valgt at give plads til flere af klubbens spirende talenter, heriblandt Jannik Pohl, Andreas Bruhn og Oliver Abildgaard, hvilket måske er et varsel om, at flere af disse også får chancen i morgen aften.
Uanset hvad er det dog et kompetent mandskab, som Lyngby-drengene skal forsøge at nedkæmpe, og med deres fine historie i den danske pokalturnering in mente vil morgendagens gæster helt sikkert gøre sit for at spille sig videre til næste runde.
I Lyngby har trænerteamet med David Nielsen og Thomas Nørgaard i spidsen valgt at give en række stamspillere en pause til morgendagens kamp – om end holdet stadig må siges at være slagkraftigt med navne som Surprise, Jesper Christjansen, Andreas Larsen, David Boysen, TC, Bror Blume og Viktor Noring som de mest prominente i den 18-mands store trup. Her er der også plads til en række spændende talenter. Fra U19-holdet er backen Simon Wæver, midtbanespilleren Mads Kaalund, forsvarsspilleren Kevin Tshiembe og offensivspilleren Lorent Callaku udtaget. Og fra U17-holdet kommer angriberen Jens Odgaard. Alle, undtagen Kaalund og Callaku, kan få debut for De Kongeblå.
Daniel Jensen og Dennis Sørensen er udelukket med karantæne, mens Adnan Curovic og Oliver Kjærgaard, der begge tidligere har optrådt for Lyngby i pokalturneringen, er afsted med U18-landsholdet.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 20.45. Køb din billet til kampen her! Og husk at vi mødes i Fanzonen fra 18.45!!
Lyngbys trup mod AaB:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 10. Surprise, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 17. Casper Højer Nielsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 27. Mads Kaalund, 28. Kevin Tshiembe, 32. Lorent Callaku, 34. Simon Wæver, 41. Jens Odgaard.