Endnu en dobbeltkamp i vente for U17 og U19

I dag skal vores U17- og U19-hold igen i aktion, og efter hjemmebanekampe i sidste weekend går turen denne gang helt til Aalborg, hvor AaB venter i en dobbeltkamp.
U17-holdet er draget mod Nordjylland med en frisk sejr i bagagen, efter de i weekenden besejrede Silkeborg 3-0 på overbevisende manér. Helt så godt gik det desværre ikke for U19-holdet, der på en dårlig første halvleg måtte se sig besejret 2-1 af samme modstander. Hvis U19-drengene skal have noget med fra Aalborg, kræver det en meget bedre start på kampen end mod Silkeborg specielt med tanke på, at begge sidste sæsons opgør mod AaB var meget tætte. Her spillede de to mandskaber 1-1 på Lyngby Stadion, mens nordjyderne trak det længste strå på hjemmebane med en 2-1-sejr.
Nederlaget til Silkeborg var ellers sæsonens første for U19-mandskabet, der før det havde besejret FCK 2-0 og spillet 3-3 med Randers Freja. AaB har kun spillet to kampe indtil nu, hvilket har resulteret i et 3-2-nederlag hos rækkens duks, FC Nordsjælland, og en 3-2-sejr på udebane over OB. Det er dermed nordjydernes første kamp på hjemmebane i indeværende sæson, men lad os håbe, at De Kongeblå kan revanchere sidste sæsons 2-1-nederlag på samme bane.
Mens U19-mandskabets kampe mod AaB var tætte, var sidste sæsons U17-opgør det stik modsatte. Første indbyrdes møde var på Lyngby Stadion i nuværende cheftræner Christian Sørensens debut, og det blev bestemt ikke en mindeværdig en af slagsen. Allerede et par minutter inde i kampen bragte gæsterne sig foran, og i samme sekvens blev en Lyngby-spiller desuden præsenteret for det røde kort. AaB udnyttede overtallet til at score to gange mere inden pausen, og selvom Lyngby viste fine takter i anden halvleg, var opgaven blevet umuliggjort af den tidlige udvisning, hvorfor det endte 3-0 til udeholdet. Et halvt års tid senere var det så blevet revanchetid, og det kunne i den grad ses, da stadionuret havde rundet 90 minutter. 5-0 vandt De Kongeblå talenter i Aalborg, så lad os håbe, at de kan gentage den bedrift, når det på lørdag går løs i nordjydernes hule.
Kigger man på de to holds formbarometer, kunne det dog tyde på, at vi for en gangs skyld får et tæt opgør. AaB har således gjort rent bord i deres to hidtidige kampe med 1-0 over FC Nordsjælland og en 3-1-sejr over OB, mens Lyngby-talenterne også er ubesejrede, dog ikke med maksimumpoint, da det ud over Silkeborg-sejren blev til 3-3 i Randers i holdets sæsondebut.
De to kampe fløjtes i gang i dag klokken 13.00 og 15.15, og vanen tro lægger U19-holdet ud, mens U17-drengene følger trop kort tid efter sidste fløjt i den kamp.