18 mand med til Odder – følg med på Twitter

2. spillerunde sender De Kongeblå til det østjyske, hvor Spektrum Odder danner rammerne om et spændende opgør mod AC Horsens. David Nielsen og Thomas Nørgaard har 18 mand med i bussen.
Der venter formentlig en jævnbyrdig og særdeles spændende kamp, når Lyngby Boldklub søndag eftermiddag løber på banen i lidt uvante omgivelser mod AC Horsens. Det normale stadion Casa Arena er optaget, og det har sendt "Den Gule Fare" nordpå til Odder, hvor der til lejligheden er gratis entré for alle.
Og der bliver formentlig behov for lidt publikumsstøtte til at tippe kampen. De seneste fire indbyrdes opgør mellem Lyngby og AC Horsens er endt med to sejre til hver part, og det må umiddelbart fordre en spændende og intens kamp. Kigger man længere tilbage i krystalkuglen tegner der sig imidlertid et billede af, at Lyngby har haft det svært på udebane mod AC Horsens. I de seneste seks forsøg i Jylland har Lyngby blot sejret en enkelt gang, men nu er der ændret i omgivelserne med et mere intimt Spektrum Odder.
AC Horsens startede sæsonen på udebane mod oprykkerne fra Næstved, der med et imponerende hjemmepublikum i ryggen chokerede de solide østjyder og snuppede en sejr på 2-1. I Lyngby fik David Nielsen og Thomas Nørgaard derimod en resultatmæssig perfekt start på sæsonen med en sejr over HB Køge. Frederik Gytkjær blev matchvinder på straffespark i en kamp, hvor langt fra alt sad i skabet. Der tages fortsat skridt i den rigtige retning, og mon ikke både spil og vinderchancer forbedres markant henover efteråret.
I forhold til sæsonpremieren mod HB Køge må trænerteamet se bort fra Oke Akpoveta, der sidder over med en mindre skade. Nye i truppen er Michael Lumb og Daniel Jensen, der begge kan få debut for Lyngby. 18 mand er med i bussen når det går løs imorgen – der er kick-off på Spektrum Odder klokken 15.00 og du kan følge kampen live i tekst på vores Twitterprofil fra klokken 14.45. Tweet med på #lbklive.
Lyngbys trup mod AC Horsens:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær.